انجمن به‌کارگیرندگان USB-IF که مسئول تدوین مشخصات استاندارد USB، امروز مشخصات USB4 را اعلام کرد. اولین تغییر به حذف فاصله از مدل نام گذاری مربوط می‌شود اما USB4 با افزایش دو برابری پهنای باند نسبت به USB 3.2 نیز همراه است که با کابل‌های مناسب و تایید شده به 40 گیگابیت در ثانیه می‌رسد.

این مشخصات به زودی در اختیار طراحان، مهندسان و تولید کننده ها قرار خواهد گرفت تا در آینده ای نزدیک، احتمالا تا سال 2020 شاهد محصولاتی با برخورداری از استاندارد USB 4 باشیم. استاندارد جدید یو اس بی 4 با سرعت انتقال 40 گیگابیت بر ثانیه همانند نرخ انتقال Thunderbolt 3 و حدودا دو برابر این مقدار در USB 3.2 است.

این استاندارد با برخورداری از فرم فاکتور مشابه Type-C با پورت های USB 3.2، USB 2.0 و تاندربولت ۳ سازگاری خواهد داشت. به عبارت دیگر تمامی دستگاه های مجهز به درگاه USB4 از گجت های Type-C پشتیبانی خواهند کرد. یواس‌بی 4 از پروتکل های تصویر و داده پشتیبانی کرده و پهنای باند کافی برای دو نمایشگر 4K یا یک مانیتور 5K را فراهم می کند، بنابراین توسعه مانیتورهایی که در کنار پورت HDMI از USB هم برخوردارند، رشد قابل توجهی خواهد داشت. حتی اگر یک نمایشگر ۸ گیگابیت در ثانیه از پهنای باند را هم اشغال کند، ۳۲ گیگابیت آن برای انتقال داده خالی می ماند.

USB-IF در نظر دارد در آینده مشخصات تازه‌ای برای USB نوع C منطبق بر گذرگاه USB4 ارائه کند. این گروه در نظر دارد در خلال کنفرانس USB Developer Days 2019 جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود برای USB4،اUSB نوع C و USB Power Delivery ارائه کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *