مایکروسافت اولین نسخه آزمایشی از قابلیت PowerToys در ویندوز 10 را منتشر کرد. این قابلیت می‌تواند برای فعال سازی ابزارهای دلخواه و طراحی شده توسط دیگر کاربران در ویندوز 10 مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر قابلیت PowerToys تنها دو ابزار با عناوین FancyZones و ShortCut Guide را در دسترس کاربران قرار می‌دهد؛ اما آن ها می‌توانند بنا به سلیقه خود ابزارهای تازه‌ای را به آن اضافه کنند. براساس اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت، کدهای سورس این قابلیت هم اکنون از طریق سایت GitHub در دسترس هستند و کاربران می‌توانند از طریق این سایت به راهنمایی‌های لازم برای ساخت این ابزارهای دلخواه دسترسی پیدا کنند.

اولین ابزار از این مجموعه، راهنمای میانبر کلید ویندوز خواهد بود. این ابزار پوششی تمام‌صفحه با کلیدهای میانبر پویا برای هر پنجره یا هر برنامه فعال فراهم می‌کند. اگر با میانبرهای صفحه‌کلید ویندوز آشنا نیستید یا می‌خواهید روش‌های سریع‌تری برای انجام کارها در برنامه‌های خاص پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از این ابزار و با پایین نگه‌داشتن کلید ویندوز، میانبرهای کاربردی صفحه کلید را کشف و از آن‌ها استفاده کنید.

ابزار دوم، مدیر پنجره FancyZones است. کاربرانی که معمولا چندین برنامه‌ی جانبی را به‌صورت همزمان اجرا و استفاده می‌کنند، می‌توانند با استفاده از این ابزار، مناطق سفارشی را تنظیم و سپس به‌سادگی برنامه‌ها را در این چیدمان کشیده و رها کنند تا اندازه‌ی آن‌ها به‌طور خودکار تغییر کند. اگر می‌خواهید دسکتاپ یا پنجره‌های خود را مدیریت کنید، این ابزار بسیار مفید خواهد بود.

FancyZones همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند برای پنجره‌های گوناگون یک جای ثابت و از پیش‌ تعیین شده طراحی کنند تا به راحتی امکان Drag و Drop کردن پنجره‌ها به درون آن‌ها ممکن باشد. هنگامی که کاربران یک پنجره را به این مناطق Drag می‌کنند، پنجره به صورت خودکار تغییر ابعاد پیدا می‌کند تا آن ناحیه را پر کند. می‌توانید Fancy Zones و ابزار راهنمای کلید میانبر ویندوز را به‌عنوان بخشی از پروژه‌ جدید پاورتویز در گیت هاب مشاهده و دانلود کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *