موبایل و تبلت

آیفون 11 اپل به طور رسمی رونمایی شد

سرانجام اپل دقایقی در مراسم اختصاصی خود، از گوشی با نام آیفون 11 به عنوان نسل دوم آیفون XR رونمایی کرد. آیفون ۱۱ اپل به‌عنوان مدل معمولی خانواده‌ گوشی‌های آیفون ۱۱، برای نمایش محتوای بصری از نمایشگری ۶.۱ اینچ لیکویید رتینا ترو تون با پنل LCD و وضوح ۱۷۹۲ در ۸۲۸ پیکسل بهره می‌گیرد و از این حیث به‌نوعی مدل جدید گوشی آیفون XR به‌شمار می‌آید و بازار همان گوشی را هدف گرفته است. در قسمت بالایی نمایشگر ۱۲۰ هرتز حساس به فشار آیفون ۱۱، شیشه‌ ضدخش قرار گرفته تا آن را از خطرات احتمالی محافظت کند.

طراحی این گوشی تقریبا با مدل سال گذشته تفاوت چندانی ندارد و بزرگترین تغییر به دوربین آن برمی گردد. ماژول تصویربرداری برخلاف آیفون XR شامل دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای واید و الترا واید است. ماژول تصویربرداری برخلاف آیفون XR شامل دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای واید و الترا واید است که قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری دارد. دوربین اصلی آیفون ۱۱ مجهز به حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) بهره می‌گیرد. در ضمن این دوربین دارای لرزش‌گیر اپتیکال تصویر است و از دیافراگمی با قطر f/1.8 بهره می‌برد. دوربین دوم نیز حسگری ۱۲ مگاپیکسلی دارد و به لنز فوق عریض مجهز شده است.

افزون بر موارد یادشده، در پنل جلویی آیفون ۱۱ شاهد یک دوربین سلفی از نوع 3D ToF هستیم؛ این دوربین سلفی از حسگری ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد و توان بالایی در ثبت تصاویر و فیلم‌های باکیفیت دارد. پرچم‌دار جدید اپل به هنگام عرضه از سیستم‌عامل iOS 13 بهره خواهد گرفت. در ضمن این گوشی برای پردازش وظایف مختلفی که به آن محول می‌شود، از تراشه‌ قدرتمند A13 استفاده می‌کند. مدل پایه‌ آیفون ۱۱ با ۶۴ گیگابایت حافظه‌ داخلی و ۴ گیگابایت حافظه‌ رم به‌دست مشتریان خواهد رسید؛ در ضمن اگر کاربر علاقه‌مند باشد می‌تواند مدل‌های دیگر این دستگاه را با ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (و حافظه‌ رم ۴ گیگابایت) تهیه کند.

اپل برای تامین انرژی مورد نیاز دستگاه از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده که در ضمن از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی می کند و یعنی توانایی شارژ دستگاه‌های دیگری که از استاندارد شی (Qi) پشتیبانی می‌کنند را دارد. پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی‌سیم، دیگر مشخصه‌های باتری آیفون ۱۱ هستند. آیفون ۱۱ اپل از بلوتوث نسخه ۵ بهره می‌برد و دارای درگاه ارتباطی USB تایپ C است. رنگ های متنوع مدل قبلی هم بازخوردهای مثبتی به همراه داشته چرا که اپل آیفون ۱۱ را در رنگ های بنفش، سفید، سبز، زرد، مشکی و قرمز عرضه خواهد کرد. اپل همچنین گفته که آیفون 11 به قیمت پایه 699 دلار در دسترس مشتریان قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا