کمپانی اینتل قصد دارد تا در المپیک 2020، سیستم ردیابی سه بعدی ورزشکار خود یعنی 3DAT را به کار برد. این شرکت امروز اعلام کرد که سیستم 3DAT از ۴ دوربین برای تصویربرداری از ورزشکاران در دو ۱۰۰ متر و سایر مسابقات وابسته به سرعت و حساس استفاده خواهد کرد. سپس الگوریتم‌ها، بیومکانیک حرکات ورزشکاران را تجزیه و تحلیل کرده و آنها را در صحنه‌های آهسته و تکرارها پخش می‌کنند.

اینتل قبلا وعده‌های بزرگی برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو داده است. پیش از این نیز اعلام کرده بود که در حال کار بر روی یک شبکه ۵G برای این بازی‌ها است و شانس خوبی وجود دارد که در مراسم افتتاحیه شاهد نمایش نوری دیگری توسط پهپادها باشیم. اینتل امروز همچنین اظهار داشت که با کمیته بین المللی المپیک (IOC) کار می‌کند تا آموزش واقعیت مجازی (VR) را به کارمندان بازی‌های تابستانی منتقل کند. این سیستم مدل‌های VR از مکان‌های رقابت ایجاد می‌کند و از تراشه‌های پردازنده Core i۵ اینتل در سیستم تشخیص چهره موسوم به “NeoFace” استفاده می‌شود که برای شناسایی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در این بازی‌ها از جمله ورزشکاران، خبرنگاران و کارمندان به کار گرفته می‌شود.

از جمله مزایای این سیستم می توان به جلوگیری از جعل هویت و کاهش زمان انتظار جهت بررسی هویت ها اشاره کرد. احتمالا در این المپیک شاهد نمایش نورپردازی به وسیله پهبادها نیز خواهیم بود. البته باید گفت که اینتل در بازی های المپیک گذشته نیز از واقعیت مجازی برای بهبود تجربه مشاهده مسابقات استفاده کرده است. به هر حال این شرکت هنوز در حال بهبود فناوری خود بوده و حال باید دید که آیا سیستم ردیابی 3DAT یا آموزش VR، تفاوت قابل ملاحظه ای را نسبت به سال های قبل ایجاد می کند یا خیر.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *