شرکت LaCie از جدیدترین حافظه SSD اکسترنال جان سخت موسوم به Rugged SSD Pro رونمایی کرد. این حافظه قابل‌ حمل از قابلیت‌ های ارتباطی همچون درگاه‌ های تاندربولت 3 مجهز به کانکتورهای USB-C بهره می‌برد و طبق ادعای شرکت سازنده، قادر است اطلاعات را تا سرعت 2800 مگابایت بر ثانیه انتقال دهد.

دلیل سرعت بالای انتقال این حافظه SSD، استفاده از کنترلر جدید JHL7440 Titan Ridge Thunderbolt 3 اینتل است که ماه ژانویه 2018 توسط این شرکت رونمایی شد. به گفته جیسون زیلز، حافظه LaCie Rugged SSD Pro اولین دستگاه پرتابل در بازار است که از فناوری تاندربولت 3 بهره می برد. همچنین در ادامه اشاره کرده که به لطف کنترلر جدید JHL7440، شرکت LaCie این اجازه را می‌دهد تا محصولاتی مجهز به سرعت انتقال دیتای بالا را تولید و روانه بازار کنند. از سوی دیگر، محصول جدید این شرکت دارای استاندارد IP67 بوده و بدنه آن در برابر نفوذ گردوغبار و آب تا عمق یک متری و برای مدت زمان نیم ساعت مقاوم است. قیمت مدل یک ترابایتی این حافظه برابر با 399 دلار و مدل دو ترابایتی نیز برابر با 699 دلار تعیین شده است.

این شرکت همچنین دو مدل دیگر از هارد را با نام های Rugged SSD و Rugged BOSS SSD رونمایی کرده که مدل اول از درگاه USB 3.1 نسل دوم با سرعت انتقال 950 مگابایت بر ثانیه استفاده شده و مدل BOSS نیز با درگاه USB 3.1 نسل اول با سرعت 408 مگابایت بر ثانیه مجهز شده است. در میان این سه مدل، تنها نسخه BOSS از استاندارد IP 67 برخوردار نیست. نسخه یک ترابایتی Rugged SSD حدود 300 دلار و دو ترابایتی نیز آن نیز حدود 500 دلار به فروش می‌رسد. مدل دوم یعنی Rugged Boss نیز با قیمت 450 دلار با ظرفیت حافظه یک ترابایتی به فروش خواهد رفت.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *