سونی به تازگی از اولین سنسورهای تصویر با قابلیت پردازش هوش مصنوعی رونمایی کرده است. سنسورهای دوربین هوشمند جدید سونی شامل دو مدل MX500 1/2.3 از نوع 7.857 میلی متری diagonal و IMX501 1/2.3 از نوع 7.857 است که قادر به ثبت تصاویر با وضوح 12.3 مگاپیکسل یا فیلم برداری به صورت 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه هستند.

این سنسورهای جدید قادر خواهند بود وظایف یادگیری ماشینی سبک را انجام دهند، وظایفی مانند تشخیص اینکه سگ ولگرد یا گربه ای وارد حیاط خانه شما شود و این به تنهایی و بدون ارسال هیچ ویدیویی به پردازش ابری یا سیستم دیگری انجام می شود. درعوض، آنها می توانند پینگ ابرداده ناشناس را در مورد آنچه دیده اند، به شما هشدار دهند.

بکارگیری این فناوری نگرانی پیرامون به خطر افتادن حریم خصوصی را از بین برده و از سوی دیگر موجب افزایش سرعت پردازش اطلاعات در کاربردهایی همچون تشخیص و ردیابی اجسام می‌شود. فروش نمونه های تستی از سنسور تصویر IMX500 به مشتریان اولیه همین حالا نیز آغاز شده و قیمت پایه برای آن برابر با ۹۳ دلار اعلام شده است. سونی ابراز امیدواری کرده که نخستین محصولات بهره مند از این سنسور در سه ماهه نخست ۲۰۲۱ به بازار بیایند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *