شرکت هواوی ساعاتی پیش رسما از دو گوشی پرچمدار جدید خود در خانواده میت رونمایی کرد. بهترین گوشی هواوی میت ۳۰ پرو نام دارد و محصول دیگر، هواوی میت ۳۰ که در برخی ویژگی‌ها، ضعیف‌تر از نسخه پرو خواهد بود. میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو پرچمدارانی هستند که از جدیدترین نوآوری‌های بازار استفاده می‌کنند و با بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند کرین ۹۹۰ در کنار دوربین چهارگانه، یکی از بهترین گوشی‌های دنیا در حال حاضر به‌شمار می‌آیند.

صفحه نمایش

میت ۳۰ پرو از نمایشگر ۶.۵۳ اینچی از نوع OLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۱۷۶ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸.۴ به ۹ بهره می برد. این پنل که انحنای لبه هایش به ۸۸ درجه می رسد، از گاموت رنگی DCI-P3 و HDR پشتیبانی می کند. ابعاد نمایشگر میت ۳۰ اما کمی بزرگتر بوده و ۶.۶۲ اینچی است. این پنل OLED رزولوشنی ۲۳۴۰ در ‍۱۰۸۰ پیکسلی داشته و مثل نسخه پرو از HDR10 و گاموت رنگی DCI-P3 پشتیبانی می کند.

هدف هواوی از خمیده کردن نمایشگر تنها یک بازی طراحی نبوده بلکه کلیدهای کنترل صدا و شاتر دوربین را هم به صورت نوارهای حساس به فشار در آن یکپارچه کرده است. این نمایشگر که «هورایزن» نامیده شده، نسبت به مدل قبلی ۲۵ درصد نور آبی کمتری تولید می کنند. بریدگی فوقانی نمایشگر که از نظر هواوی «پیچیده ترین ناچ موبایل»است، میزبان سنسور شناسایی ژست های حرکتی، دوربین عمق سنج سه بعدی، دوربین سلفی و حسگر نور و مجاورت است. ناچ ۲۶.۶ میلی متر نمایشگر نسبت به میت ۳۰ حدود ۶.۴ میلی متر کوچکتر شده است. میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو دارای حسگر اثر انگشت درون‌صفحه‌ای هستند.

سخت افزار

هواوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به‌ترتیب به استانداردهای IP53 و IP68 مجهز شده‌اند و هردوی آن‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر نفوذ آب و گردوغبار از خود نشان می‌دهند. مدل معمولی خانواده‌ میت ۳۰ دارای باتری ۴٬۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و مدل پرو از باتری حجیم‌تر ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند. هردوی این گوشی‌ها از فناوری شارژ سریع سیمی ۴۰ واتی و شارژ بی‌سیم ۲۷ واتی پشتیبانی می‌کنند.

میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو برای پردازش وظایف مختلفی که به آن‌ها محول می‌شود از تراشه‌ قدرتمند کرین ۹۹۰ استفاده می‌کنند و این یعنی به فناوری 5G مجهز شده‌اند. نکته‌ جالب‌توجه این است که هواوی به‌هنگام برگزاری کنفرانسش، میت ۳۰ پرو را در کنار گلگسی نوت ۱۰ پلاس 5G قرار داد و به‌ وضوح نشان داد که سرعت اینترنت گوشی‌ اش به‌ میزان ۵۰ درصد بیشتر از سرعت اینترنت پرچم‌دار سامسونگ است. مودم 5G میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو به ۱۴ آنتن 5G (و به‌طور کلی ۲۱ آنتن) مجهز شده است و این درحالی است که مودم گوشی‌های رقیب تنها ۶ آنتن 5G دارد.

میت ۳۰ پرو از، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. میت ۳۰ هم پیکربندی مشابهی دارد با این تفاوت که نسخه پایه آن با رم ۶ و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می شود. میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو گوشی‌هایی دو‌سیم‌کارته هستند. هردوی این سیم‌کارت‌ها از شبکه‌ 5G پشتیبانی می‌کنند که در نوع خود جالب است. در ضمن کاربر می‌تواند حافظه‌ داخلی دستگاه را از طریق اسلات سیم‌کارت‌ دوم با کارت حافظه افزایش دهد. میت ۳۰ پرو دارای سیستم خنک‌کننده‌ ویژه‌ای است.

دوربین اصلی و سلفی

در بخش دوربین، میت 30 پرو از دوربین اصلی چهارگانه با چینش دایره ای شکل که هواوی نام Halo Ring را برای آن برگزیده، بهره می برد. دوربین های این گوشی شامل دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.6، فاصله‌ی کانونی معادل با ۲۷ میلیمتری و لرزشگیر تصویر اپتیکال،دوربین ۴۰ مگاپیکسلی سوپر واید سینمایی با گشودگی دیافراگم f/1.8، دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با اپرچر f/2.4، فاصله کانونی معادل با ۸۰ میلیمتری و لرزشگیر تصویر اپتیکال، حسگر زمان پرواز ToF برای سنجش عمق سه بعدی است.

دوربین اصلی میت ۳۰، حسگری ۴۰ مگاپیکسلی با لنز عریض و فاصله‌ کانونی ۲۷ میلی‌متر در کنار دیافراگمی با قطر f/1.8 دارد. دوربین دوم به لنز فوق عریض در کنار حسگر ۱۶ مگاپیکسلی مجهز شده است و از فاصله‌ کانونی ۱۷ میلی‌متر در کنار دیافراگمی با قطر f/2.2 بهره می‌گیرد. در نهایت دوربین سوم را داریم که حسگری ۸ مگاپیکسلی در کنار لنز تله‌فوتو دارد و از لرزش‌گیر تصویر اپتیکال در کنار دیافراگم f/2.4 بهره می‌گیرد و زوم اپتیکال ۳ برابری را در کنار زوم دیجیتال ۵ برابری ارائه می‌دهد؛ همچنین این دوربین دارای فاصله‌ کانونی ۸۰ میلی‌متر است.

بکارگیری این دوربین در کنار کایرین ۹۹۰ به معنی فیلمبرداری 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است. دوربین تله فوتو قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری و هیبرید ۵ برابری دارد که در برابر زوم اپتیکال ۵ برابری پی ۳۰ پرو حرفی برای گفتن ندارد. نکته عجیبی که هواوی به آن اشاره کرد فیلمبرداری اسلوموشن دوربین سوپر واید با نرخ ۷۶۷۹ فریم بر ثانیه است که مشخص نیست چه ساز و کاری برای آن در نظر گرفته شده اما در دموی مرغ مگس خوار جالب به نظر می رسید. هواوی ادعا می‌کند که دوربین گوشی‌‌های جدیدش هنگام عکس‌برداری شبانه، به‌میزان درخورتوجهی بهتر از گلکسی اس ۱۰ سامسونگ هستند و از ایزوی معادل ۵۲٬۰۰۰ بهره می‌برند.

دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی میت ۳۰ پرو و ۲۴ مگاپیکسلی میت ۳۰ نوید ثبت تصاویر و فیلمبرداری با کیفیتی را به همراه دارند. پشتیبانی از مزایای واقعیت افزوده نیز به لطف دوربین سه بعدی تعبیه شده در ناچ تضمین شده است.

قیمت و تاریخ عرضه

میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو قرار است در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبزآبی عرضه شوند؛ رنگ سبزآبی دستگاه طراحی ویژه‌ای دارد که قسمت پایینی آن مات است و قسمت بالایی جلوه‌ای برق دارد. مات بودن قسمت پایینی باعث می‌شود میت ۳۰ پرو راحت در دست جای گیرد و همچنین اثر انگشت به آن جذب نشود. افزون بر این‌ها، هواوی مدل‌هایی از گوشی‌اش را با بدنه‌ی پوشانده‌شده با چرم گیاهی در رنگ‌های سبز و نارنجی عرضه می‌کند. نسخه پایه میت ۳۰ با رم ۶ گیگابایتی ۸۰۰ یورو و میت ۳۰ پرو با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی ۱۱۰۰ یورو قیمت دارند. نسخه 5G میت ۳۰ پرو ۱۲۰۰ و نسخه سفارشی پورشه دیزاین با رم ۱۲ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی ۲۱۰۰ یورو برای خریداران آب می خورد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *