سخت افزار

سامسونگ از تراشه اگزینوس 9611 رونمایی کرد

سامسونگ بالاخره از تراشه میان رده اگزینوس 9611 به طور رسمی رونمایی کرد. تراشه اگزینوس 9611 در واقع نسخه ارتقاء یافته اگزینوس 9610 با همان فناوری ساخت 10 نانومتری است و سامسونگ در ساخت آن بر روی قابلیت‌های هوش مصنوعی و افزایش فرکانس پایه تمرکز داشته است.

تراشه اگزینوس 9611 از همان فناوری ساخت 10 نانومتری نسخه قبلی بهره می‌برد و شامل 4 هسته Cortex A73 با حداکثر سرعت 2.3 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex A53 با حداکثر سرعت 1.7 گیگاهرتز در آرایش 8 هسته 64 بیتی می‌شود. همچنین این تراشه مانند نسل قبلی خود از یک پردازنده گرافیکی Mali -G72 MP3 GPU استفاده می‌کند که تنها تفاوت آن با مدل اگزینوس ۹۶۱۰ در میزان فرکانس آن است. همه این‌ها بهبود‌ها به کاربران اجازه می‌دهد که بازی‌ها و برنامه‌های خود را با سرعت بیشتری اجرا کرده و از آن‌ها لذت بیشتری ببرند.

سامسونگ این تراشه را بر مبنای هوش مصنوعی طراحی کرده است تا میان رده‌های آینده این شرکت عملکرد بهتری در اجرای برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند برنامه دوربین داشته باشند. در همین راستا سامسونگ در اگزینوس 9611 از یک موتور هوش مصنوعی داخلی با واحد پردازشی جداگانه استفاده کرده است. به لطف این تراشه از این پس میان رده‌های سامسونگ می‌توانند از قابلیت‌های جدید برای هوشمند سازی دوربین عکاسی خود استفاده کنند.

همچنین در این پردازنده شاهد پیشرفت‌هایی در زمینه پردازش تصاویر هستیم. این تراشه به همراه یک پردازنده سیگنال دیجیتال و یک موتور شبکه عصبی ساخته شده است. واحد پردازش تصویر Exynos 9611 می تواند سیگنال های آنالوگ تصاویر و فیلم ها را تجزیه و تحلیل کرده و اشیاء و محیط موجود در صحنه را شناسایی کند.

همچنین قابلیت هوشمند تشخیص عمق نیز کاربران را در گرفتن پرتره‌های باکیفیت یاری خواهد کرد. اگزینوس ۹۶۱۰ از دوربین‌های ۳ گانه با چینش واید، اولترا واید و تله فوتو نیز پشتیبانی می‌کند. این چیپست به مودم LTE نیز مجهز شده که می‌تواند با سرعت‌های ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه برای دانلود و ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه برای آپلود، اقدام به انتقال داده کند. این چیپست از WiFi به همراه بلوتوث نسخه ۵ و رادیو نیز پشتیبانی می‌کند و همچنین از سیستم‌های موقعیت‌یابی GPS، GLONASS، BeiDou و Galileo برای مکان‌یابی کاربران بهره می‌برد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا