نرم افزار و اینترنت

اپل، تاریخ انتشار سیستم عامل macOS Catalina را اعلام کرد

در حالی که در طی روزهای اخیر شاهد عرضه سیستم عامل‌های iOS 13 و watchOS 6 و به دنبال این دو نیز پلتفرم‌های iPadOS 13.1 و tvOS 13 در اختیار کاربران قرار گرفتند، وب‌سایت اپل امروز از عرضه نسل جدید سیستم عامل macOS Catalina در تاریخ چهارم اکتبر یعنی جمعه هفته آینده (12 مهر) خبر داد.

نسخه‌ی دانمارکی وب‌سایت اپل در توضیحات خود راجع‌ به سرویس اپل آرکید، تاریخ ۴ اکتبر برابر با ۱۲ مهرماه را برای زمان نهایی انتشار سرویس گیمینگ جدید اپل مشخص کرده است؛ اما با توجه‌‌ به اینکه اپل آرکید بخشی از macOS Catalina خواهد بود، به‌نظر می‌رسد که انتشار این سرویس هم‌زمان با انتشار این سیستم‌عامل خواهد بود.

معمولا اپل به انتشار سیستم‌عاملش در روز جمعه عادت نداشته است؛ بنابراین انتظار می‌رود که مک‌او‌اس جدید اندکی زودتر در اواسط هفته‌ آینده منتشر شود و سپس در روز جمعه سرویس اپل آرکید دردسترس قرار گیرد. اپل پیشتر اعلام کرده که این macOS Catalina را در فصل پاییز عرضه خواهد کرد. اما این شرکت هنوز زمان دقیقی را اعلام نکرده و واکنشی را نیز به این شایعه نشان نداده است. اپل اخیرا نهمین بتای توسعه‌دهندگان و هشتمین بتای عمومی‌ macOS catlalina را عرضه کرده است.

نسخه جدید این پلتفرم، ویژگی‌هایی همچون اپلیکیشن‌های تلویزیونی، برنامه‌های جدیدی Music و Podcasts، سرویس Apple Arcade و غیره را در خود جای داده است. همچنین تکنولوژی Apple Catalyst نیز در این نسخه مشاهده می‌شود که به توسعه‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا برنامه‌های آیپد را به مک بیاورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا