انتشار گزارش‌های مربوط به تلاش مایکروسافت برای توسعه گجت دو نمایشگره به بیش از ۱۰ سال قبل برمی‌گردد و بالاخره بعد از گذشت این همه سال، مایکروسافت از چنین گجتی رونمایی کرد و این محصول سرفیس نئو (Neo) نام دارد. این محصول از یک نسخه خاص ویندوز به نام ویندوز ۱۰X بهره می‌برد و در فصل تعطیلات روانه‌ بازار می‌شود.

با توجه به ویدیو تبلیغاتی سرفیس نئو، مشخص است که این دستگاه از دو نمایشگر مجزا استفاده می‌کند. همچنین فضای زیادی بین دو نمایشگر این دستگاه وجود دارد که به نوعی مایکروسافت با این کار، کاربرد این دستگاه را هم به علاقه‌مندان نشان داده است. احتمالا کاربران به جای نمایش یک صفحه، دو صفحه مجزا را در دو نمایشگر سرفیس نئو باز خواهند کرد. همانطور که گفتیم، سرفیس نئو از دو نمایشگر بهره می‌برد که اندازه هرکدام ۹ اینچ است و ضخامت هر طرف به ۵.۶ میلی‌متر می‌رسد. برای محافظت از این دو نمایشگر از شیشه محافظ گوریلا گلس استفاده شده و مایکروسافت در توضیحات خود اعلام کرده که باریک‌ترین نمایشگرهای LCD تولید شده محسوب می‌شوند.

سرفیس نئو از پردازنده اینتل بهره می‌برد که مبتنی بر نسل Lakefield است و البته کمی تغییر بر روی آن صورت گرفته است. این محصول همچنین از نسل جدید قلم سرفیس هم پشتیبانی می‌کند که به پشت آن متصل می‌شود. علاوه بر اینکه می‌توان از یکی از نمایشگرها به‌عنوان کیبورد استفاده کرد، کاربران می‌توانند از کیبورد فیزیکی هم استفاده کنند.

کیبورد این دستگاه نیز در نوع خود جالب است. کاربران می‌توانند با گذاشتن کیبورد روی صفحه نمایشگر از این سرفیس نئو به عنوان یک لپ‌تاپ معمولی استفاده کنند. این کیبورد به صورت مغناطیس روی یکی از نمایشگر‌ها متصل می‌شود و کاربران می‌توانند با جابجا کردن آن، کاربرد‌های مختلفی را برای خود ایجاد کنند. برای مثال اگر کیبورد در قسمت پایین نمایشگر باشد، فضای بالای نمایشگر تبدیل به منو انتخاب ایموجی‌ها می‌شود. همچنین در صورت گذاشتن این کیبورد در قسمت بالایی نمایشگر، فضای خالی پایین آن تبدیل به تاچ‌پد می‌شود.

همچنین لولای این نمایشگر قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه‌ای دارد و کاربران می توانند در حالت‌های مختلف از آن استفاده کنند. سرفیس نئو سال آینده به بازار خواهد آمد. هنوز اطلاعاتی کاملی از سوی مایکروسافت در رابطه با این دستگاه منتشر نشده است. همچنین نام این دستگاه نیز در آینده ممکن است تغییر کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *