فناوری

مدل هوش مصنوعی انویدیا جهت کمک به ربات برای انجام ترفندهای چرخش قلم شبیه انسان

استفاده برای انسان ها در دنیای رباتیک، حتی به عنوان معلم، به لطف هوش مصنوعی در حال کاهش است. NVIDIA Research از ایجاد Eureka، یک عامل هوش مصنوعی مجهز به GPT-4 خبر داده که ربات‌ها را برای انجام وظایف با استفاده از الگوریتم‌های پاداش آموزش داده است. قابل ذکر است، Eureka به یک دست رباتیک آموزش داد تا ترفندهای چرخاندن قلم را به خوبی انسان انجام دهد.

Eureka همچنین به چهارپا، دست‌های ماهر، بازوهای کوبات و دیگر ربات‌ها آموزش داده که کشوها را باز کنند، از قیچی استفاده کنند، توپ‌ها را بگیرند و نزدیک به 30 کار مختلف انجام دهند. طبق تحقیقات انویدیا، برنامه‌های پاداش مبتنی بر آزمایش و خطای عامل هوش مصنوعی 80 درصد مؤثرتر از برنامه‌های نوشته شده توسط متخصصان انسانی هستند. این تغییر به این معنی بود که عملکرد ربات‌ها نیز بیش از 50 درصد بهبود یافته است.

Eureka همچنین بر اساس نتایج آموزشی خود ارزیابی می‌کند و هر طور که صلاح می‌داند، تغییرات در عملکردهای پاداش را آموزش می‌دهد. NVIDIA Research کتابخانه ای از الگوریتم های Eureka خود را منتشر کرده و دیگران را تشویق می کند تا آنها را در NVIDIA Isaac Gym، “برنامه مرجع شبیه سازی فیزیک مرجع برای تحقیقات یادگیری تقویتی” این سازمان امتحان کنند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا