فناوری

آمازون از تبلت Fire HD 10 با درگاه USB-C رونمایی کرد

آمازون امروز از دو نسل جدید تبلت محبوب خود با نام Fire HD 10 با درگاه USB-C رونمایی کرد. این تبلت جدید دارای پردازنده هشت هسته ای با سرعت کلاک 2.0 گیگابایت هرتز بوده و از 2 گیگابایت حافظه رم بهره می برد. به ادعای این شرکت، تبلت جدید حدود 30 درصد سریعتر از نسل های قبلی می باشد.

همچنین کاربران می توانند این تبلت جدید در مدل های مختلفی با 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی داخلی با قیمتی برابر 149.99 دلار و 189.99 دلار خریداری کنند. اگر این فضای ذخیره سازی کافی نیست، می توانید حداکثر 512 گیگابایت را با کارت microSD اضافه کنید. از دیگر مشخصات قابل توجه سخت افزاری می توان به پشتیبانی داخلی دالبی اتم و اتصال WiFi 802.11ac اشاره کرد.

این تبلت همانطور از نامش پیداست از صفحه نمایش 10.1 اینچی واید اسکرین با رزولوشن 1920 در 1200 پیکسل و تراکم 224 پیکسل در اینچ استفاده می کند. آمازون ادعا کرده که باتری بکار رفته در مدل جدید حالا تا 12 ساعت شارژ نگه خواهد داشت. هماطور که در ابتدا اشاره شد، برای شارژ دستگاه آین شرکت از اتصال پورت USB-C استفاده کرده است. به لحاظ نرم افزاری نیز، آمازون تغییراتی زیادی روی رابط کاربری اعمال نکرده و تنها پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر را افزوده که به شما اجازه می دهد تا هنگام استفاده ازدیگر برنامه موجود، ویدیوها هم تماشا کنید. این حالت در حال حاضر، از اپلیکیشن هایی نظیر Prime Video, Twitch, Netflix, STARZ پشتیبانی می کند.

برای مکالمه تصویر و ثبت تصاویر سلفی دوربین 720p استفاده شده و در پشت دستگاه هم دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است. گفتنی است که این تبلت قرار است از 30 اکتبر در رنگ های پالم، آبی و مشکی و سفید عرضه شود. افرادی که Fire HD 10 را قبل از 30 اکتبر سفارش می دهند، نسخه رایگان Minecraft را دریافت خواهند کرد.

آمازون در کنار معرفی تبلت فایر اچ دی 10، از کتابخوان الکترونیک ویژه کودکان با نام  Kids Edition Fire HD 10 هم رونمایی کرده که علاوه بر تمام ویژگی های مدل استاندارد، از یک کیس کودک، دوسال گارانتی تعویض و اشتراک یک ساله FreeTime Unlimited آمازون برخوردار خواهند بود. FreeTime Unlimited یک سرویس مخصوص کودک آمازون است که شامل 20 هزار عنوان نظیر کتاب، ویدیو و اپلیکیشن مخصوص کودکان بین سنین 3 تا 12 سال است. مشترکین پرایم می توانند با پرداخت حق اشتراک ماهانه 2.99 دلار از این سرویس استفاده کنند. همانند تبلت فایر اچ‌دی 10، پیش فروش این کتابخوان نیز از 30 اکتبر آغاز شده و قیمت در نظر گرفته شده برای مدل 32 گیگابایتی 199 دلار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا