فناوری

جانی آیو، طراح ارشد اپل، پس از 30 سال این شرکت را ترک کرد

جانی آیو، چهره خلاقی که پشت پرده طراحی منحصر به‌فرد آیفون، آیپاد و مک بوده پس از بیش از 2 دهه کار در کوپرتینو، اپل را ترک خواهد کرد. او اعلام کرده است که ماجراجویی بعدی زندگی او راه‌اندازی شرکت طراحی اختصاصیش خواهد بود که LoveFrom نام دارد.

او از سال ۱۹۹۶ به‌عنوان رییس تیم طراحی اپل انجام وظیفه می‌کند و حالا قصد دارد شرکت طراحی مستقلی را تاسیس کند. با وجود اینکه «جانی آیو» اپل را ترک می‌کند، اما هم او و هم اپل اعلام کرده‌اند که همچنان به همکاری بر سر پروژه‌های مختلف ادامه خواهند داد. او همچنین در طراحی محوطه‌ی اپل‌ پارک و سبک طراحی فروشگاه‌های اپل‌ استور دخیل بوده است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل درخصوص تغییرات رخ داده در شرکت، گفته است که تیم طراحان داخلی، قوی‌ترین تیمی است که تا امروز بود. شرکت نیز به همکاری خود با آیو ادامه خواهد داد، البته به روشی متفاوت. اخیرا، جانی آیو در ویدیویی مربوط به طراحی مک پرو جدید صحبت کرده که به‌زودی منتشر می‌شود. در کنار طراحی سخت‌افزاری، او تاثیر بسزایی در طراحی نرم‌افزارهای اپل‌ داشت. او در سال ۲۰۱۳ نسخه هفتم iOS را تا حد زیادی بازطراحی کرد و کمی بعد زبان طراحی macOS را هم تغییر داد.

زمانی که استیو جابز در سال ۱۹۹۷ برای نجات شرکت اپل‌ به این کمپانی بازگشت، جانی آیو خیلی زود به یکی از افراد مورد اعتماد و دوستان او بدل شد. یکی از اولین پروژه‌هایی که آن‌ها برای توسعه آن با یکدیگر کار کردند، مدل ۱۹۹۸ آی‌مک بود. همین محصول موفقیت زیادی برای این شرکت به ارمغان آورد و حالا اپل‌ یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های تکنولوژی محسوب می‌شود. جانی آیو علاوه بر طراحی سخت افزارهای اپل، در بخش نرم افزار نیز فعالیت بالایی داشته است که مهم ترین آن، طراحی سیستم عامل iOS 7 با رابط کاربری انقلابی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا