گوناگون

جدایی ویزا، مسترکارت و چند شرکت دیگر از سرمایه گذاری لیبرا

روز گذشته برای فیسبوک یکی از بدترین روزها طی سالیان گذشته بود که باعث شده این شرکت بیشتر از هر زمانی پروژه بلندپروازانه ارز مجازی اختصاصی خود را در معرض خطر ببیند. شرکت‌های بزرگ مالی Visa و MasterCard به صورت رسمی انصراف خود از سرمایه‌گذاری در پروژه Libra به عنوان ارز مجازی اختصاصی فیسبوک را اعلام کردند. این اقدام چالشی بزرگ در برنامه ریزی فیس بوک برای عرضه جهانی پول دیجیتال خود است.

علاوه بر این دو شرکت ارائه دهنده سرویس های مالی، چند کمپانی دیگر نیز اعلام کرده اند از پروژه لیبرا پشتیبانی نمی کنند. شرکت پردازش پرداخت Stripe و همچنین ebay از سرمایه گذاری در این پروژه منصرف شده اند. همانند پی‌پال که دلایل خاص و نه چندان مبسوطی برای انصراف خود از طرح توسعه لیبرا را اعلام کرد، چهار شرکت جدید جدا شده از این طرح نیز دلایل خود را به صورت کامل اعلام نکرده‌اند و به صرف انتشار بیانیه انصراف بسنده کرده‌اند.

طی ماه های گذشته فیس بوک اعلام کرد پول دیجیتال خود را به بازار عرضه می کند تا کاربران بتوانند پرداخت هایی بین المللی را به وسیله آن انجام دهند که با انتقادات زیادی روبرو شد. با وجود تلاش های بسیار این شرکت، قانونگذاران مالی، نمایندگان مجلس آمریکا و مقامات اتحادیه اروپا به چالش هایی درباره امنیت شرکت کنترل کننده ارز مجازی لیبرا اشاره کردند. برخی از مقامات نگران آن هستند که از لیبرا نیز مانند بیت کوین برای پولشویی استفاده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا