گوناگون

تماشا کنید: اجرای اپل CarPlay روی تسلا با استفاده از رزبری پای

تسلاها به دلیل محبوبیت صفحه نمایش لمسی عظیم روی داشبورد معروف هستند، اما همانطور که صاحبان تسلا به خوبی می دانند، نمی توان از آن صفحه برای اتصال گوشی شما با استفاده از اندروید اتو یا اپل کارپلی استفاده کرد. اما ظاهرا راهی برای اینکار وجود دارد. توسعه‌دهنده Michał Gapiński چند ماه است که روی «پروژه اندروید تسلا» کار می‌کند و به تازگی یک راه‌حل کارآمد را نشان داده است.

ممکن است یک چشم عقابی در بین شما متوجه چیز عجیبی شده باشد – رابط کاربری CarPlay در مرورگر اجرا می شود. خوب، کاملاً اینطور نیست، مرورگر خودرو برای ترکیب نوعی راه حل کستینگ صفحه استفاده می شود. در واقع یک رزبری پای 4 وجود دارد که نسخه اصلاح شده اندروید 12 را اجرا می کند. خروجی ویدیوی آن به رزبری پای دوم (در حال اجرا لینوکس) ارسال می شود، که آن را به چیزی تبدیل می کند که می توان با استفاده از مرورگر خودرو مشاهده کرد.

ورودی لمسی توسط مرورگر گرفته می شود و برای پردازش به اولین پای ارسال می شود. این اولین رزبری است که کارهای CarPlay را مدیریت می کند و همچنین می تواند برنامه های بومی اندروید را اجرا کند. همانطور که همه اینها پیچیده به نظر می رسد، در واقع کار می کند. می‌توانید از اپل مپس برای ناوبری، برنامه‌هایی که به شما امکان دسترسی به ایستگاه‌های شارژ شخص ثالث و غیره را می‌دهند، همه از صفحه لمسی تسلا استفاده کنید. حتی چند رسانه ای محافظت شده با DRM نیز به درستی کار می کند (اپل موزیک در این ویدیو نمایش داده شده، ظاهراً Netflix نیز کار می کند). با بهبود عملکرد اخیر که نرخ فریم را به 60 فریم در ثانیه افزایش داده، در واقع همه چیز نسبتاً نرم به نظر می رسد.

توسعه دهنده پیشنهاد کرده که ممکن است در آینده دومین Raspberry Pi را حذف کنید، اما در حال حاضر به دو مورد نیاز دارید. اگر دانگل CarlinKit دارید، می توانید از Android Auto یا CarPlay بی سیم استفاده کنید (در واقع، این پروژه از برنامه AutoKit آن دانگل استفاده می کند).

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا