یکی از ویژگی های مهم در سیستم عامل iOS 13 اپل، حالت تاریک یا Dark Mode است که قادر است که تمام بخش های رابط کاربری و برخی از برنامه های گوشی را از حالت روشن به تاریک تبدیل می کند. کاربران می‌توانند با بهره گیری از این قابلیت در محیط‌های تاریک، راحت‌تر از گجت‌های خود استفاده کنند. همچنین با فعال کردن این حالت مصرف باتری دستگاه نیز به طرز چشمگیری پیدا می‌کند.

همچنین شما می توانید هر زمانی که خواستید به صورت دستی از طریق تنظیمات گوشی و یا کنترل سنتر، حالت تاریک را فعال کنند. اما خوشبختانه اپل راهی پیش روی کاربران قرار داده تا بسته به ساعتی که آفتاب غروب می کند و یا مکان های تاریک، به طور خودکار قابلیت دارک مود را فعال کند. تنظیمات استفاده از این ویژگی کار راحتی است. در اینجا نحوه تنظیم فعال سازی خودکار قابلیت دارک مود را به شما آموزش خواهیم داد.

  • برای اینکار، ابتدا باید دستگاه شما دارای سیستم عامل iOS 13 باشد (برای بروزرسانی کافیست با به مسیر Settings > General > Software update بروید، گفتنی است که دستگاه شما باید آیفون 6 اس، آیپد ایر 2 یا مدل های بالاتر باشد).
  • سپس تنظیمات گوشی را باز کرده و بر روی Display & Brightness ضربه بزنید.
  • در گام بعد تیک گزینه Automatic را از زیر بخش های Appearance فعال کنید.
  • برای اعمال تنظیمات کافیست که بر روی دکمه Options کلیک کرده تا پنجره Appearance Schedule باز شود. در صورتی که گزینه Sunset to Sunrise را انتخاب کنید، هنگامی که خورشید پایین می آید، گوشی شما براساس موقعیت مکانی، حالت تاریک را به طور خودکار فعال می کند. گزینه دوم custom schedule است که شما می توانید براساس سلیقه خود زمان بندی فعال سازی حالت تاریک فعال کنید.

کار تمام است، اکنون موبایل شما براساس زمانبندی و یا چرخه خورشید، به طور خودکار به حالت تاریک تغییر می کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *