آموزش

آموزش استفاده از تبلت اندرویدی به عنوان صفحه دوم ویندوز 11

راه اندازی رایانه دو مانیتور اکنون بسیار رایج تر از چند سال پیش است، هم در محل کار و هم در خانه. اتصال صفحه دوم به رایانه شما می تواند بهره وری را افزایش دهد و کار با چندین برنامه یا برنامه را بسیار آسان تر می کند. اگر فضا یا بودجه لازم برای صفحه نمایش دوم با اندازه کامل ندارید، در اینجا نحوه تنظیم تبلت اندرویدی به عنوان صفحه دوم برای ویندوز 10 یا 11 با استفاده از Spacedesk آورده شده است.

نصب Spacedesk در کامپیوتر ویندوز

برای شروع استفاده از تبلت اندرویدی به عنوان مانیتور دوم، به دو نرم افزار نیاز دارید. اولین مورد درایور ویندوز SpaceDesk است که در وب سایت Spacedesk یافت می شود.

روی دکمه دانلود کلیک کنید و سپس نسخه مورد نظر خود را انتخاب کنید. نسخه برای ویندوز 10 و 11 برای هر دو سیستم 64 بیتی و 32 بیتی در دسترس است، بنابراین مطمئن شوید که نسخه صحیح را انتخاب کرده اید. در Settings > System > About، می توانید بررسی کنید که آیا رایانه شما از 32 بیت پشتیبانی می کند یا 64 بیت. بخش System Type به شما نشان می دهد که رایانه شما از کدام نسخه پشتیبانی می کند.

پس از دانلود درایور صحیح Spacedesk، روی فایل دوبار کلیک کنید تا نصب کننده اجرا شود. EULA را بپذیرید و بررسی کنید که محل نصب صحیح است. به نصب کننده اجازه دهید تا یک استثنای فایروال تنظیم کند و سپس روی دکمه Install کلیک کنید تا تنظیمات درایور به پایان برسد.

شما باید آن استثنا را به فایروال خود اضافه کنید یا ممکن است اتصال به Spacedesk را مسدود کند. اگر از نرم افزار آنتی ویروس یا فایروال شخص ثالث استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد استثنا را به صورت دستی اضافه کنید. برای انجام این کار، تنظیمات فایروال را در هر نرم افزار امنیتی که استفاده می کنید پیدا کنید و به آن بگویید «spacedeskService.exe» را مجاز کند.

نصب Spacedesk در دستگاه اندرویدی

دومین نرم افزار مورد نیاز را می توانید در گوگل پلی استور پیدا کنید. به Wi-Fi خود متصل شوید و گوگل پلی را در دستگاه اندرویدی که می خواهید به عنوان صفحه ثانویه استفاده کرده، باز کنید. اپلیکیشن Spacedesk را جستجو کرده و نصب کنید. این اپلیکیشن با اندروید نسخه 4.1 و بالاتر سازگار است، بنابراین برای نصب آن مشکلی نخواهید داشت مگر اینکه از تبلت بسیار قدیمی استفاده کنید.

با نصب برنامه، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید آن را با استفاده از Wi-Fi یا کابل USB به رایانه شخصی ویندوز خود وصل کنید.

نحوه اتصال به نمایشگر دوم اضافی با استفاده از Wi-Fi و USB

اگر جایی با شبکه Wi-Fi قوی در دسترس هستید، اتصال بی سیم به صفحه نمایش اضافی بهترین انتخاب است. این به شما آزادی بیشتری برای جابجایی صفحه نمایش دوم می دهد و در صورت نیاز می توانید تبلت را شارژ کنید.

  1. با جستجوی آیکون در System Tray، بررسی کنید که درایور Spacedesk بر روی رایانه ویندوز شما اجرا می شود. ممکن است لازم باشد نمادهای مخفی را در منوی بازشو بررسی کنید.
  2. نرم افزار Spacedesk طوری پیکربندی شده که هنگام راه اندازی کامپیوتر شما به طور خودکار اجرا شود. اگر این گزینه را غیرفعال کرده اید یا نرم افزار را بسته اید، می توانید آن را از لیست برنامه های اصلی در منوی استارت مجددا راه اندازی کنید.
  3. در دستگاه اندروید خود، برنامه Spacedesk را باز کنید. از قبل تنظیم شده تا از Wi-Fi برای اتصال استفاده کند و به محض باز شدن آن شروع به جستجوی یکی می کند.
  4. هنگامی که نام رایانه خود را در لیست کانکشن ها مشاهده کردید، روی آن ضربه بزنید. پس از یک یا دو ثانیه، صفحه نمایش رایانه خود را در تبلت خود خواهید دید.

برای تغییر صفحه نمایش دوم به برنامه افزودنی به جای کپی از صفحه اصلی خود، روی دسکتاپ رایانه خود کلیک راست کرده و تنظیمات نمایش را از منو انتخاب کنید. روی دکمه Duplicate these displays کلیک کنید و آن را به Extend these displays تغییر دهید. می توانید موقعیت مجازی نمایشگر دوم را که در تنظیمات Display نشان داده شده، مشاهده کنید. پیش فرض در سمت راست صفحه اصلی است. این بدان معناست که برای انتقال یک پنجره یا برنامه به صفحه دوم، باید آن را از سمت راست صفحه اصلی خود بکشید. از لحاظ فیزیکی قرار دادن صفحه نمایش دوم خود در سمت راست صفحه اصلی باعث می شود که چیزها به سمت آن کشیده شوند و گیج کننده تر شوند.

اگر مطمئن نیستید که شبکه Wi-Fi موجود چقدر پایدار یا سریع است، اتصال صفحه نمایش اضافی از طریق کابل USB می تواند انتخاب بهتری باشد. اگر از تبلت اندرویدی قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، اتصال USB نیز می‌تواند سریع‌تر و کمتر مستعد تاخیر باشد. برای استفاده از کابل USB برای اتصال رایانه ویندوزی خود به صفحه دوم، باید از دستگاه اندرویدی استفاده کنید که امکان اتصال به اینترنت با USB را فراهم می کند. همه آنها این کار را نمی کنند، اما اگر دستگاه اندرویدی شما می تواند به یک شبکه داده تلفن همراه متصل شود، باید بتوانید از روش اتصال USB استفاده کنید.

  1. کابل USB را به دستگاه اندرویدی خود و یک پورت USB یدکی در رایانه ویندوزی خود وصل کنید. وقتی دستگاه اندرویدتان از شما می پرسد که آیا می خواهید اجازه دسترسی به داده ها را بدهید، روی Allow ضربه بزنید.
  2. تنظیمات دستگاه اندروید را باز کنید و به Connections > Mobile Hotspot and Tethering بروید. گزینه USB Tethering را فعال کنید. اگر آن گزینه یا بخش hotspot و tethering را نمی‌بینید، دستگاه شما نمی‌تواند از طریق USB متصل شود.
  3. برنامه Spacedesk را در گوشی یا تبلت خود باز کنید و روی اتصالی که در لیست اتصالات می بینید ضربه بزنید. اگر هیچ اتصالی را در لیست نمی بینید، روی دکمه پلاس ضربه بزنید و آدرس IP رایانه خود را وارد کنید.

پس از یک یا دو ثانیه، صفحه نمایش رایانه خود را در تبلت خود خواهید دید. برای تغییر صفحه نمایش دوم به برنامه افزودنی به جای کپی از صفحه اصلی خود، روی دسکتاپ رایانه خود کلیک راست کرده و تنظیمات نمایش را از منو انتخاب کنید. روی دکمه Duplicate these displays کلیک کنید و آن را به Extend these displays تغییر دهید.

منبع
makeuseof
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا