نرم افزار و اینترنت

قابلیت تبدیل گفتار به متن آفلاین در اپلیکیشن ضبط صدا پیکسل 4

گوگل در کنار معرفی نسل جدید گوشی‌های سری پیکسل، از اپلیکیشن ضبط صدای پیشرفته‌ای نیز رونمایی کرد که توانایی‌های بسیار بیشتری در قیاس با انواع متداول موجود دارد. این اپلیکیشن که Recorder‌ نام دارد، از قابلیت تبدیل هم‌زمان گفتار به نوشتار بهره می‌برد تا کاربران در کنار ضبط صدا، گفتار را نیز به‌صورت متنی دراختیار داشته باشند. نکته‌ جالب در این خصوص، انجام تمام عملیات به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت است.

این برنامه به کمک قابلیت پردازش زنده صدا، تشخیص صحبت و هوش مصنوعی می‌تواند به صورت زنده مکالمه کاربر را به صورت متن در بیاورد. بر اساس گفته‌های گوگل، تمام پردازش‌های فوق داخل گوشی صورت می‌گیرد و کاربران برای تبدیل گفتار به متن به اتصال فعال اینترنت احتیاجی ندارند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا صدای ارائه‌ها، جلسات رسمی و مصاحبه‌ها را به صورت زنده تبدیل به متن کنند.

گوگل در خصوص اپلیکیشن جدید ضبط صدای خود گفت:

اپلیکیشن Recorder از الگوریتم‌های تشخیص گفتار و هوش مصنوعی بهره می‌برد تا قابلیت تبدیل گفتار به متن در جلسات کاری، مصاحبه و سایر شرایط‌ نیز در دسترس باشد. در حال حاضر این اپلیکیشن فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند و سایر زبان‌ها در ادامه به آن افزوده خواهد شد.

البته در حالت عادی‌تر که کاربران از این ویژگی استفاده می‌کنند، نویز اطراف و همچنین صداهای اضافی باعث می‌شود که این سیستم‌های گفتار به متن با دقت کافی کار نکنند. همچنین برنامه رکوردر پیکسل ۴، مستقیما به سخت‌افزار ضبط صدا متصل بود که کمی از شرایطی واقعی فاصله داشت.

گوگل به‌واسطه‌ی توانایی‌های خود موفق به محلی‌سازی این اپلیکیشن شده است تا برای استفاده از آن نیازی به اینترنت و اتصال به سرورهای خاصی برای پردازش نباشد. این اپلیکیشن در حال حاضر توانایی اصوات خاصی مانند تشویق یا پخش موسیقی را نیز دارد. نکته‌ی جالب توجه، انحصاری بودن اپلیکیشن به گوشی گوگل پیکسل ۴ در بازه‌ی زمانی فعلی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا