یک سال پس از معرفی گوشی نسل اول HTC Exodus این شرکت تایوانی دومین گوشی مخصوص بلاک‌چین خود را با نام Exodus 1s به بازار معرفی کرد. گوشی جدید در گروه میان‌رده عرضه شده و به قفل سخت‌افزار مجهز است که هر گونه هک و دسترسی از طریق اینترنت به بیت‌کوین‌های شما را غیر ممکن خواهد کرد.

این گوشی که تایوانی‌ها آن را Cryptophone می‌نامند در واقع بستری بسیار امن برای افرادی است که علاقه‌مند به تجارت با بیت‌کوین و دیگر ارزهای مجازی هستند. در این دستگاه سخت‌افزار نگهدارنده از کدهای بیت‌کوین شما جدای از سیستم عامل بوده و به هیچ عنوان نرم‌افزار سیستم در دسترسی به آن نقشی نخواهد داشت. ویژگی اصلی این آن است که همه ابزارهای مورد نیاز برای یک رشته عملیات بر پایه بلاک‌چین و استفاده از ارزهای مجازی را در خود جای داده است.

برای مرور اینترنت و انجام امور بر بستر این شبکه نیز از مرورگر ویژه Web 3 استفاده خواهد شد که به صورت پایه به کیف پول الکترونیک Zion Vault مجهز شده است. این امکان نیز وجود دارد که کاربران بتوانند با استفاده از حسگر اثر انگشت خود عملیات احراز هویت برای پرداخت‌های الکترونیک را انجام دهند. همچنین کاربران می‌توانند عملیات رمزنگاری شده مالی خود را بدون نیاز به تأیید خارجی، خودشان تأیید کنند.

افزون‌بر‌این‌، خریداران محصول جدید اچ‌تی‌سی لازم است با پرداخت هزینه‌ای جداگانه کارت حافظه‌ ۴۰۰ گیگابایتی را نیز تهیه کنند که بلاک‌چین بیت‌کوین را روی گوشی ذخیره می‌کند. این گفته اساسا به این معنی است که کاربران اکسدوس وان اس خواهند توانست به‌لطف بلاک‌چین بیت‌کوین،‌ صحت‌و‌سقم معاملات انجام‌گرفته را بررسی کنند.

این گوشی هوشمند صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن اچ دی پلاس و نسبت تصویر 18:9 دارد. قدرت این گوشی را تراشه اسنپدراگون 435 تامین می کند که توسط 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می شود. کاربران می توانند در این دستگاه از کارت حافظه خارجی استفاده کنند. این گوشی بلاک چین به دوربین اصلی تکی 13 مگاپیکسلی مجهز شده که البته دوربین سلفی نیز دارای رزولوشن یکسان با آن است. این دستگاه برای تامین انرژی خود از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند و قادر به پشتیبانی از دو سیم کارت است. اچ تی سی برای این محصول سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو 8.1 را در نظر گرفته است.

این گوشی هوشمند را می توان با قیمت 219 یورو خریداری کرد. در حال حاضر مشخص نشده که کاربران برای خرید این گوشی باید از پول نقد استفاده کنند و یا مانند گذشته باید به این شرکت تایوانی ارز دیجیتال پرداخت کنند. در صورتی که نیاز به یک گوشی هوشمند مجهز به کیف پول دیجیتال برای نگهداری ارزهایی مانند بیت کوین دارید، خرید اچ تی سی Exodus 1s منطقی به نظر می رسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *