شرکت مخابراتی ژاپنی DoCoMo فهرستی از گوشی های اکسپریا سونی دریافت کننده آپدیت اندروید 10، اعلام کرده است. با اینکه شرکت سونی قادر به ارائه پشتیبانی بهتر نسبت به دیگر شرکت ها است اما متاسفانه طبق لیست منتشر شده، خیلی از دستگاه‌های پرچمدار این کمپانی قادر به دریافت اندروید 10 نیستند.

در این فهرست، یک گوشی به نام اکسپریا ایس نیز دیده می‌شود که همان اکسپریا ایکس زد 4، اما با نامی متفاوت است. این گوشی به عرضه‌ جهانی نرسیده است. به هر ترتیب، مدل‌‌های XZ1 و XZ1 کامپکت که گوشی‌های معرفی شده در اواخر سال 2017 هستند، در فهرست دریافت کنندگان به‌روزرسانی بعدی اندروید قرار ندارند. این گوشی‌ها به صورت پیشفرض همراه با اندروید 8 اوریو عرضه شدند و سپس به‌روزرسانی اندروید 9 پای نیز برای آن‌ها منتشر شد. به نظر می‌رسد این پایان راه دو گوشی سری ایکس زد 1 برای دریافت آپدیت‌های اندرویدی بوده است.

اسمارتفون‌های اکسپریا 10 و 10 پلاس هم در لیست وجود ندارند، اما تا جایی که می‌دانیم، این دو گوشی توسط DoCoMo ارایه نشده‌اند. بنابراین حتی اگر قرار باشد که آنها آپدیت مذکور را دریافت کنند، طبیعی است که DoCoMo، آن دو را در لیست خود نیاورده باشد. با این‌حال، امیدواریم که سونی به‌طور رسمی به‌روزرسانی آنها به اندروید 10 را تایید کند.

DoCoMo فهرستی از برخی گوشی‌های گلکسی سامسونگ را نیز منتشر کرده اما خود سامسونگ قبلا فهرست دریافت کنندگان اندروید 10 را منتشر کرده است. هم اکنون نیز نسخه‌ آزمایشی اندروید 10 همراه با رابط کاربری به‌روز شده‌ One UI 2.0 برای گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 منتشر شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *