تیم کوک مدیر عامل اپل به عنوان رئیس هیئت مشاوره دانشکده اقتصاد دانشگاه Tsinghua در پکن منصوب شده است. طبق اعلام این دانشگاه، کوک به مدت سه سال در این مقام منصوب خواهد شد و جالب است خود او نیز به سرعت از این طرح استقبال کرده و  بلافاصله شروع به کار کرده است. تیم کوک نخستین مدیرعامل سیلیکون ولی نیست که به هیئت مدیره دانشکده اقتصاد پیوسته است. پیش از این مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت همگی به عنوان اعضای هیئت مدیره دانشگاه اقتصاد معرفی شده اند.

کوک از سال ۲۰۱۳ عضو هیئت مدیره این دانشگاه بوده اما دیروز به عنوان رئیس هیئت مشاوره دانشکده اقتصاد و مدیریت این دانشگاه انتخاب شد. کوک در سخنرانی این جلسه گفت که امیدوار است که وقت خود را به عنوان رئیس صرف ارتقاء دانشکده و بهبود برنامه درسی اقتصادی دانشکده کند. این انتصاب در حالی صورت گرفت که چندی پیش اپل با افزایش تنش میان چین و هنگ‌کنگ بر سر تظاهرات طرفداران دموکراسی در منطقه نیمه خودمختار دست و پنجه نرم می‌کرد و در نتیجه نیز در اوایل ماه جاری، اپل برنامه HKmap.live که در تظاهرات هنگ‌کنگ برای با خبر شدن از مکان‌های استقرار پلیس و خیابان‌های بسته شده استفاده می‌شد از اپ استور حذف کرد. چین سومین بازار بزرگ فروش اپل است و این شرکت بیشتر محصولات خود را در آنجا مونتاژ می‌کند.

با این وجود دانشگاه Tsinghua پکن اعلام کرد که کوک رئیس هیئت مشاوره برای دانشکده اقتصاد شده است و این نقش را برای سه سال آینده بر عهده خواهد گرفت.همچنین تصور می شود که اپل وابستگی خود به چین را به عنوان یک قطب تولید برای مهمترین محصولات خود از جمله آیفون دوباره مورد بررسی قرار دهد. دولت ترامپ در حال جنگ تجاری شدید با چین است و تعرفه هایی را برای کالاهای تولید شده در این کشور اعمال می کند که تعدادی از محصولات اصلی اپل مانند ایرپادز و ساعت اپل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. این شرکت درآمد قابل توجهی در چین کسب می کند. با توجه به نتایج مالی سه ماهه سوم ، چین حدود 16٪ از کل درآمد اپل را به خود اختصاص داده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *