موبایل و تبلت

گوگل فهرست سازندگان دریافت‌کننده آپدیت اندروید 10 در سال جاری را منتشر کرد

با اینکه اندروید به هفدهمین نگارش خود پا گذاشته، اما هنوز تنوع بسیار بالای سخت افزارها یکی از مشکلات اساسی این سیستم عامل است که در نتیجه آن، سازندگان کار بسیار دشواری در ارائه آپدیت‌های جدید در پیش دارند. گوگل با اندروید 8.0 اوریو و معرفی Project Treble که طراحی ماژولار را به اندروید آورد، کار را برای سازندگان آسان‌تر کرد. با این حال هنوز هم ارائه آپدیت‌های جدید برای گوشی‌ها یک کار زمان بر است که به منابع گسترده نیاز دارد.

گوگل با انتشار پستی در وبلاگ اندروید، اطلاعاتی درباره پیشرفت نسخه های مختلف اندروید در گوشی ها ارائه کرده که نشان می دهد اندروید 9 پای بالاترین نرخ نفوذ را در سال اول عرضه داشته و 22.6 درصد پایگاه اکوسیستم اندروید را در اختیار دارد و که بخشی از آن ناشی از تلاش‌های گوگل با Project Treble و البته همکاری نزدیک با سازندگان است. گوگل ادعا می‌کند فاصله ارتقا از اندروید 8 به 9 سه ماه کاهش یافته و انتظار دارد ارتقا از اندروید 9 به 10 سریع‌تر از هر زمان دیگری باشد.

با وجود اینکه هم اکنون شرکت هایی همچون اسنشال، شیائومی و وان پلاس اندروید 10 را بر روی برخی از محصولات خود ارائه کرده‌اند، گوگل انتظار دارد پیش از پایان سال میلادی جاری سازندگان بیشتری اندروید 10 را برای محصولات خود ارائه کنند. طبق اعلام گوگل، کمپانی‌هایی چون ایسوس، الجی، موتورولا، اوپو، ریلمی، سامسونگ، شارپ، سونی، ترنسیشن و ویوو متعهد شده‌اند تا پیش از پایان سال 2019، برخی از محصولات خود را به اندروید 10 ارتقا بدهند. در این لیست هواوی به چشم نمی خورد. هرچند قرار نیست سازندگان یاد شده پیش از پایان سال 2019 کلیه محصولات فعلی خود را به اندروید 10 آپدیت کنند، اما همین نیز می‌تواند یک نقطه عطف در تاریخ اندروید باشد و بیش از هر زمان دیگری، از مشکل پراکندگی آن بکاهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا