سایت iFixit مطابق روند همیشگی خود، این بار با کالبدشکافی پیکسل ۴ ایکس‌ال میزان دشوار بودن تعمیر این گوشی را مورد بررسی قرار داده و در کنار آن به جزییات قطعات استفاده شده در این گوشی پرداخته است.

گوشی‌های پیکسل از لحاظ تعمیرپذیری هیچوقت حرفی برای گفتن نداشته‌اند و پیکسل ۴ ایکس‌ال هم از این قاعده مستثنا نیست. سایت iFixit از لحاظ تعمیرپذیری، از ۱۰ نمره به این گوشی ۴ داده است و به‌خصوص اعلام کرده تعمیرکاران برای دسترسی به برخی از بخش‌های داخلی گوشی کار بسیار سختی در پیش دارند. با این حال، سایت مذکور اعلام کرده که در کل گوشی فقط از یک نوع پیچ استفاده شده که با توجه به عدم مشاهده این ویژگی در بسیاری از گوشی‌ها، چنین کاری قابل توجه است.

تصویری که در بالا می بینید کل قسمت حاشیه را نشان می دهد. در سمت چپ یک حسگر نور محیطی قرار دارد، در بخش میانی ایرفون مرکزی و مستطیل سبز/خاکستری کوچکی که می بینید کل اسمبلی رادار سولی را در بر می گیرد. البته سخت افزارهای دیگری نیز در این حاشیه جای داده شده اند که از آن جمله می توان به دوربین و سیستم قفل گشایی چهره IR اشاره کرد.

با کالبدشکافی گروه iFixit همچنین مشخص شد که خارج کردن نمایشگر ۹۰ هرتزی دستگاه از بدنه تقریبا غیرممکن است. طبق اعلام کارشناسان برای این منظور باید تقریبا کل موبایل را از هم باز کنید. لبه به لبه بودن این نمایشگر و همچنین چسب زیادی که برای ثابت نگه داشتن آن استفاده شده به معنای آن است که خارج کردنش به صورت یکپارچه کار بسیار دشواری خواهد بود. همچنین کالبدشکافی پیکسل ۴ ایکس‌ال نشان می‌دهد که نمایشگر این گوشی ساخت سامسونگ است. از آنجایی که بسیاری از شرکت‌ها از جمله اپل از نمایشگرهای ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند، چنین امری تعجب‌آور نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کالبدشکافی پیکسل 4 ایکس ال به سایت iFixit مراجعه کنید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *