Crucial که برند مخصوص مصرف کننده Micron است، امروز از SSD پرتابل X8 پرده برداشت. Crucial X8 یک حافظه ذخیره سازی اکسترنال قابل حمل و البته پرسرعت است که در ظرفیت‌های 500 گیگابایت و 1 ترابایت عرضه می‌شود. سرعت خواندن اطلاعات در این حافظه به 1050 مگابایت بر ثانیه می رسد. این SSD از رابط های USB 3.1 نسل دوم با پهنای باند 10 گیگابیت بر ثانیه، UASP و USB نوع C پشتیبانی می کند و در ضمن مبدل USB-C به USB-A نیز داخل بسته بندی این حافظه ارائه میشود که البته در این حالت مقدار پهنای باند به 5 گیگابیت بر ثانیه کاهش پیدا میکند.

از آنجایی که Crucial X8 از طریق همان درگاه USB 3.1 تغذیه می‌شود و به شدت جریان 1.5 آمپر نیاز دارد، با نسل USB 2.0/1.1 سازگار نیست. بنابراین در صورتی که به یک درگاه سازگار با آن دسترسی داشته باشید، تنها یک کابل با کانکتور USB-C برای استفاده از آن کافی است.

داخل Crucial X8 از یک Crucial P1 M.2 NVMe SSD استفاده شده که از طریق یک بریج USB به PCIe ساخت ASMedia، به گذرگاه USB  وصل می‌شود. در صورتی X8 را فایل سیستم NTFS فرمت کنید، از فرمان TRIM نیز پشتیبانی می‌کند. البته این محصول از قبل با exFAT فرمت شده تا با دوربین‌های عکاسی و فیلم برداری قابل استفاده باشد اما با انواع PC و البته وسایل اندرویدی دارای درگاه USB 3.1 نیز قابل استفاده است.

با وجود عدم گواهی توسط کمپانی کروشیال، اما حافظه X8 این شرکت قابل استفاده بر روی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 نیز می باشد. اندازه این اس اس دی پرتابل معادل یک گوشی هوشمند 4 اینچی است و در صورت سقوط از ارتفاع 2.28 متری (بر روی فرش) نیز احتمالا جان سالم به در میبرد اما این حافظه در برابر آب مقاوم نیست. قیمت نسخه 500 گیگابایتی کروشیال X8 برابر با 119.95 دلار و نسخه 1 ترابایتی 164.95 دلار به همراه 3 سال گارانتی اعلام شده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *