مایکروسافت ناخواسته اسناد مهمی را درباره آینده ویندوز 10X منتشر کرده که از ارائه این سیستم عامل برای لپ تاپ های معمولی حکایت دارد. باید خاطرنشان کنیم که شرکت مایکروسافت مدتی قبل در کنار سرفیس نئو، از ویندوز ۱۰ ایکس رونمایی کرد که طبق اعلام شرکت مایکروسافت علاوه بر این گجت، قرار است به دیگر گجت‌های دو نمایشگره هم راه پیدا کند.

حالا اسنادی افشا شده که از برنامه های شرکت مایکروسافت برای آوردن آن به لپ تاپ های معمولی حکایت دارد. مایکروسافت در اسناد جدید به جای منوی استارت ویندوز ۱۰ ایکس از واژه لانچر استفاده می کند که نشانگر تاکید بیشتر روی جستجوی محلی است: «محتوای پیشنهاد شده بر اساس اپلیکیشن‌ها، فایل‌ها و سایت‌های که مرتبا استفاده می‌کنید، به‌صورت پویا به‌روزرسانی می‌شوند.»

در مورد سیستم تشخیص چهره هم خاطرنشان کرده که برخلاف ویندوز ۱۰ که باید در لاک اسکرین یک مرحله را پشت سر بگذارید تا این بخش اجرا شود، در ویندوز ۱۰ ایکس بلافاصله بعد از روشن شدن نمایشگر با این قسمت روبرو می‌شوید. این شرکت بخش نوتیفیکشن ها (اکشن سنتر) و تنظیمات سریع را هم در نسخه جدید ساده تر کرده تا کاربر سریعتر به تنظیمات مهم دسترسی پیدا کرده و مواردی مثل شارژ باتری را در اولویت نمایش قرار دهد.

در دیگر بخش این اسناد، مایکروسافت به یک «فایل اکسپلورر مدرن» اشاره کرده است. این کمپانی از مدت‌ها قبل مشغول توسعه نسخه UWP (پلتفرم یکپارچه ویندوز) مبتنی بر فایل اکسپلورر مرسوم در ویندوز بوده است و ظاهرا همراه با ویندوز ۱۰X برای کاربران ارائه می‌شود. ظاهرا رابط کاربری این نسخه جدید بر مبنای استفاده لمسی طراحی شده و دسترسی به فایل‌های ذخیره شده در آفیس ۳۶۵، وان‌درایو و دیگر سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری را راحت‌تر می‌کند.

در مورد آفیس هم مایکروسافت در ویندوز 10 ایکس نسخه های Win32 و تحت وب PWA را نسبت به UWP در اولویت قرار داده است. اسناد مذکور به فاصله کوتاهی پس از انتشار از روی سایت حذف شد اما انتظار می رود ویندوز 10 ایکس سال آینده و همراه با گجت های ایسوس،دل، اچ‌پی و لنوو از راه برسد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *