سخت افزار

اینتل بزودی کارت های گرافیک گیمینگ Arc عرضه می کند

شرکت اینتل نسل بعدی کارت‌های گرافیک مصرفی خود را با برند Arc به بازار خواهد فرستاد. این برند قرار است پردازنده‌های گرافیکی بالارده اینتل مانند DG2 را شامل شود که بر اساس اعلام رسانه‌ها، قرار است توسط این شرکت در فصل اول سال آینده میلادی و با نام Alchemist به کاربران معرفی کند.

همچنین اینتل تاکید کرده که جانشین آن Battlemage و پس از آن Celestial و Druid نام خواهند داشت. در همین زمان اینتل در حال کار بر روی پردازنده‌های گرافیکی DG3 (احتمالاً همان Battlemage) است، ولی هنوز هیچ اطلاعاتی در رابطه با کارت‌های بعدی وجود ندارد.

GPUهای اینتل قابلیت‌هایی مانند سایه‌زنی مش، نرخ متغیر سایه‌زنی، افزایش رزولوشن ویدیو و رهگیری پرتو لحظه‌ای دارد. یکی از ویژگی‌های مهم این کارت‌های گرافیک، نمونه‌برداری تصویر با کمک هوش مصنوعی است که به نظر می‌رسد رقیب فناوری DLSS انویدیا و FSR شرکت AMD به حساب می‌آید. هدف تمام این فناوری‌ها، افزایش رزولوشن بازی‌های ویدیوی با فریم ریت مناسب بدون کاهش کیفیت نهایی است.

اینتل تا به امروز از اولین کارت‌های گرافیک مستقل Iris Xe خود با اسم رمز DG1 رونمایی کرده که از معماری Xe LP این کمپانی بهره می‌برد. این کارت‌های گرافیک کم‌مصرف برای سیستم‌های ورک‌استیشن و نه سیستم‌های گیمینگ توسعه پیدا کرده‌اند. اما برند Arc می‌خواهد در حوزه گیمینگ حرفی برای گفتن داشته باشد. GPUهای آینده Arc مبتنی بر ریزمعماری Xe-HPG خواهد بود که ترکیبی از فعالیت‌های اینتل در ریزمعماری‌های Xe-LP به همراه HP و HPC محسوب می‌شود.

منبع
techpowerup
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا