موبایل و تبلت

شیائومی Mi CC9 Pro با دوربین 108 مگاپیکسلی رونمایی شد

پس از شایعات و درز تیزرهای مختلف، سرانجام شیائومی از جدیدترین گوشی هوشمند خود با دوربین 108 مگاپیکسلی با نام Mi CC9 Pro رونمایی کرد. قلب تپنده این گوشی تراشه اسنپدراگون ۷۳۰G است که پردازنده آن از هشت هسته تشکیل شده و دو هسته با داشتن فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز پردازش‌های سنگین را برعهده دارند.

شیائومی برای این محصول خود صفحه نمایش 6.47 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل و نسبت ابعاد تصویر 19.5 به 9 در نظر گرفته است. همچنین دارای کنتراست 400000:1 بوده و از طیف رنگی HDR و DCI-P3 پشتیبانی می کند. در بالای این نمایشگر برش قطره ای به چشم می خورد که دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را میزبانی می کند.

مهم ترین ویژگی شیائومی Mi CC9 پرو مربوط به دوربین اصلی آن است. در پنل پشتی به غیر از پنج لنز مختلف، شاهد چهار فلش LED هستیم که در دو بخش تعبیه شده‌اند. دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی Mi CC9 پرو مبتنی بر سنسور ISOCELL Bright HMX است که به‌صورت مشترک با شیائومی توسعه پیدا کرده و چندی قبل گوشی می میکس آلفا مجهز به آن معرفی شد.

در کنار دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو ۵ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۵ برابری اپتیکال وجود دارد که می‌تواند حداکثر زوم دیجیتالی ۵۰ برابری را هم ارائه کند. شیائومی به فکر طرفداران دوربین اولترا واید هم بوده و یک دوربین اولترا واید ۲۰ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۱۷ درجه تعبیه کرده است. در ضمن نباید دوربین ماکرو را فراموش کنیم که به کاربران اجازه می‌دهد از فاصله ۱.۵ سانتی‌متری نسبت به سوژه عکس‌های موردنظر را ثبت کنند.

پنجمین دوربین هم برای ثبت عکس‌های پرتره قرار گرفته اما این بار شاهد سنسورهای مرسوم ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق نیستیم. در عوض یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲ برابری این وظیفه را برعهده گرفته است. این یعنی با داشتن فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری می‌توانید از بهترین پرسپکتیو برای ثبت عکس‌های پرتره بهره ببرید. دوربین این گوشی هوشمند در بررسی DxOMark امتیاز 121 را کسب کرده است.

از دیگر مشخصه‌های جذاب Mi CC9 پرو باید به داشتن باتری حجیم ۵۲۶۰ میلی‌آمپر ساعت اشاره کنیم که به لطف پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ وات به کاربران اجازه می‌دهد در عرض ۳۰ دقیقه شارژ باتری را از ۰ به ۵۸ درصد برسانند. همچنین شیائومی Mi CC9 Pro به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید 9 پای به همراه رابط کاربری MIUI 11 بهره می برد. کاربران می توانند این محصول را در رنگ های مشکی، سبز و سفید سفارش دهند.

در نهایت باید به قیمت این گوشی اشاره کنیم که شیائومی مطابق معمول قیمت بسیار مناسبی برای آن در نظر گرفته است. برای خرید مدل پایه این گوشی که مبتنی بر ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است، باید مبلغ ۲۷۹۹ یوان (۴۰۰ دلار) بپردازید. قیمت مدل‌های ۸/۱۲۸ گیگابایت و ۸/۲۵۶ گیگابایت هم به ترتیب ۴۴۵ دلار و ۵۰۰ دلار است. فروش این گوشی از ۶ روز دیگر در تاریخ ۱۱ نوامبر در چین آغاز می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا