نرم افزار و اینترنت

برنامه گوگل برای نمایش سایت‌های کند به کاربران در مرورگر کروم

تیم کروم شرکت گوگل با انتشار پستی در وبلاگ خود اعلام می کند که مرورگر کروم در آینده سایت هایی که سریع یا کند بارگذاری می شوند را نشانه گذاری می کند. این تیم در ادامه می گوید شناسایی سایت ها ممکن است به شکل های متفاوتی انجام گرفته و آنها در حال آزمایش گزینه های مختلفی هستند تا بهترین روش را برای کاربران انتخاب کنند.

البته این شرکت هنوز مشخص نکرده که وب سایت های آهسته با چه عنوانی برچسب گذاری می شوند. با این حال گزینه های متفاوتی وجود دارند که می توانند مفهوم آهسته یا سریع بودن را به کاربر انتقال دهند، مثل نوشتن عبارت loading به همراه آیکون احتیاط و نوشته usually loads slow برای وب سایت های کند و یا نوار شاخص سبز رنگ در بالای صفحه برای وب سایت های سریع. در هنگام کار با لینک ها نیز گزینه جالبی در مرورگر کروم لحاظ شده است. منوی زمینه در این مرورگر می تواند سرعت وب سایت مرتبط با یک لینک را نشان دهد.

گوگل از احتمال طراحی علامت برای سایت هایی خبر داده که به طور معمول دیر لود می شوند. این کمپانی برای شناسایی سایت های کند، به تاریخچه بارگذاری آنها و تاخیرهای آنها نگاه کرده تا سایت هایی که دیر نمایش داده می شوند را شناسایی کند. تیم کروم نیز در حال آزمایش طرح شناسایی سایت های کند با توجه به سخت افزار دیوایس و وضعیت شبکه است.

باید خاطر نشان کرد که گوگل، از وب سریع و پرکاربرد بهره می برد، چون موجب رضایت کاربران اصلی موبایل می شود. از سال 2015 به بعد، اکثر کاربران از طریق گوشی های همراه خود، به جستجو در وب می پردازند. اما این روند نیازمند راه های جدیدی برای شاخص گذاری و رتبه بندی صفحات و خدمت رسانی به کاربرانی است که سرعت اتصال آن ها متغیر بوده و دستگاه قدرتمندی در اختیار ندارند. گوگل در رویداد توسعه دهندگان کروم که در شهر سان فرانسیسکو برگزار شد، از این برنامه پرده برداشته و تاکنون تاریخ دقیق اجرای آن را مشخص نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا