فناوری

مجوز همکاری هواوی با شرکت‌های آمریکایی تا دو هفته دیگر تمدید می شود

گزارشی که رویترز به‌تازگی منتشر کرده، خبر از آن دارد که وزارت بازرگانی ایالات متحده دوشنبه اجازه فروش قطعات و نرم‌افزار از شرکت‌های آمریکایی به هوآوی را تا 2 هفته تمدید خواهد کرد. هوآوی به دلالی امنیتی در Entity List وزارت بازرگانی قرار گرفته است و از این رو امکان تجارت با شرکت‌های آمریکایی با دردسر همراه شده است. البته حکم ممنوعیت دادوستد دو دوره 90 روزه به تعویق افتاده است و این مهلت روز دوشنبه به پایان خواهد رسید.

وزیر بازرگانی آمریکا گفته است از آنجاییکه بسیاری از اپراتورهای داخلی در شبکه 3G و 4G خود با هوآوی همکاری می‌کنند، این مهلت 2 هفته تمدید خواهد شد. هدف آنها اینست که اپراتورهای مورد نظر بتوانند همچنان به فعالیت خود ادامه دهند، هر چند که آمریکا تلاش کرده است، هوآوی بزرگترین تأمین کننده تجهیزات شبکه در جهان را در توسعه شبکه 5G خود کنار بگذارد. با این حال، قطع یکباره همکاری با هوآوی می‌تواند به عملکرد آنها آسیب بزند.

به گفته ویلبر راس، در حال حاضر اپراتورهای روستایی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و ما قصد نداریم تا با ایجاد محدودیت‌های زود هنگام، این اپراتورها را از بین ببریم. در واقع یکی از دلایل اصلی صدور مجوزهای موقت برای ادامه همکاری با هواوی، سرپا نگه داشتن شبکه‌های روستایی و کمک به اپراتورهای کوچک است.

البته وزیر بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که ما به هیچ عنوان به هواوی اجازه نخواهیم داد تا تجهیزات 5G خود را در ایالت‌های آمریکا نصب و راه اندازی کند و این موضوع در خصوص کشورهای هم پیمان هم صدق می‌کند. یکی از دلایل اصلی این نگرانی، تصور دولت آمریکا در خصوص جاسوسی تجهیزات شبکه هواوی با هدف ارسال اطلاعات شخصی کاربران برای دولت چین است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا