سرانجام، شرکت گوگل در جدیدترین بروزرسانی اپلیکیشن گوگل فوتوز، امکان تگ کردن افراد به صورت دستی روی تصاویر برای کاربران فراهم کرده است. این قابلیت گوگل امکان مدیریت راحت‌تر گالری تصاویر را به کاربران می‌دهد. تا پیش از این اپلیکیشن تنها به صورت خودکار چهره‌ها را شناسایی و آنها را برای شما دسته‌بندی می کرد که کار کاربر را بسیار آسان می کرد. اما نقطه ضعف این قابلیت این بود که گاهی اوقات سیستم چهره را تشخیص نمی داد و راه حلی نیز برای این مشکل وجود نداشت. اما بالاخره در نسخه جدید Google Photos میتوانید در صورتی که تشخیص چهره خودکار نرم افزار به درستی عمل نکرد، به صورت دستی این کار را انجام دهید.

البته در این میان یک سری نکات وجود دارند که باید آنها را بدانید. برای مثال کاربر تنها چهر‌هایی را می‌تواند به‌صورت دستی تگ کند که گوگل آنها را به‌عنوان چهره شناسایی کند. در صورتی که گوگل چهره فرد را به عنوان چهره انسان تلقی نکند، امکان تگ کردن نام به‌صورت دستی نیز وجود نخواهد داشت. با اینکه شاید این قابلیت هنوز تمام و کمال نباشد اما در هر صورت وجود آن بهتر از نبودن آن است. همان طور که گفته شد این قابلیت بخشی از جدیدترین نسخه اپلیکیشن Google Photos است اما شاید هنوز عده‌ای از کاربران به آن دسترسی نداشته باشند چرا که گوگل این قابلیت را با روندی آهسته در اختیار کاربران قرار میدهد.

گوگل در زمینه امنیت این قابلیت تشخیص چهره می‌گوید که به هیچ عنوان این اطلاعات را بین اکانت‌ها به‌اشتراک نمی‌گذارد. بنابراین زمانی که از چهره شما برای آموزش هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌شود، این شرکت به هیچ عنوان حق دسترسی به اطلاعات چهره‌ها برای مقاصد مختلف را نخواهد داشت. گوگل می‌گوید با غیرفعال کردن ویژگی «Face grouping» در اپلیکیشن گوگل فوتوز، تمامی مدل‌های چهره‌ که گوگل برای‌ کاربر ساخته، حذف خواهند شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *