موبایل و تبلت

اپل آپدیت iOS 13.3 و iPadOS 13.3 را منتشر کرد

اپل شب گذشته، بروزرسانی جدید iOS 13.3 و و iPadOS 13.3 با هدف رفع چند مشکل برای دستگاه های خود منتشر کرد. گفته می شود که این آپدیت حدود 695 مگابایت حجم دارد. یکی از موارد مهم در این بروزرسانی، ارائه قابلیت های امنیتی اصلی است که به کاربران امکان استفاده از دستگاه های فیزیکی امنیتی، سازگار FIDO2 و USB-C و NFC را با مرورگر اپل سافاری فراهم می کند.

این کلیدهای امنیتی فیزیکی محافظت بیشتری از حساب دارند و یوبیکو اولین کلید امنیتی لایتنینگ را در ماه آگوست منتشر کرد. پیش از این، برنامه های iOS مجبور بودند به طور جداگانه پشتیبانی از اتصال دهنده لایتنینگ در YubiKey 5Ci را به برنامه های خود اضافه کنند، اما پشتیبانی بومی اپل، این امر را در همه اپلیکیشن ها و سایت ها میسر کرده است.

همچنین بروزرسانی iOS 13.3 قابلیت های جدیدی برای والدین کودکان فراهم کرده است که می توان به ویژگی Communication Limits اشاره کرد که به والدین اجازه می دهد تا بتوانند بر روی تماس هایی بچه های خود کنترل داشته باشند. از طریق این قابلیت والدین قادر خواهند بود تا محدود های ارتباطی تنها برای مختاطبین تاییده شده در اپلیکیشن های اصلی اپل نظیر Phone، FaceTimeT Messages و iCloud انتخاب کنند. Screen Time نیز اکنون از ویژگی های جدیدی برخوردار میباشد و کاربران می‌توانند تصمیم بگیرند که با چه کسی در طول screen time صحبت کنند.

اما می رسیم به بزرگترین تغییر iOS 13.3 یعنی عملکرد دستگاه. در به‌روزرسانی iOS 13.2 یک باگ بسیار آزاردهنده وجود داشت که باعث می شد که اپلیکیشن های در حال اجرا در پس زمینه به سرعت بسته شوند و در نتیجه کاربری مولتی تسکینگ (آیفون و آیپد) در این نسخه از iOS عملاً غیر ممکن بود. در چنین شرایطی اگر عملیات اپلیکیشن مورد نظر خود را ذخیره نکنید و از اپلیکیشن خارج شوید، تمام آن عملیات از بین خواهند رفت و باید مجدداً آنها را انجام دهید. اما در نسخه ی نهایی iOS 13.3 این مشکل به کل برطرف شده است و دیگر خبری از این باگ آزاردهنده نیست.

ما بدون هیچ مشکلی بین تعدادی اپلیکیشن سوییچ کردیم و سیستم عامل هیچ اخلالی در کاربری مولتی تسکینگ ما ایجاد نکرد. این یک بهبود قابل توجه است. همچنین کاربران از این پس می‌توانند مموجی های کیبورد را از طریق اپلیکیشن تنظیمات غیرفعال کنند. کاربران هم اکنون برای دریافت بروزرسانی iOS 13.3 می توانند به مسیر Settings > General > Software Update مراجعه نمایند.

اپل همچنین در کنار ارائه iOS 13.3، اپل همچنین نسخه جدید watchOS 6.1.1, tvOS 13.3, HomePod OS 13.3 و macOS 10.15.2 منتشر کرده است. همه این سیستم عامل هم اکنون در دسترس کاربران سراسر جهان قرار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا