موبایل و تبلت

سری شارپ Aquos R8 با نمایشگر 240 هرتز معرفی شد

شارپ به فروش گوشی های هوشمند در کشور خود ژاپن ادامه می دهد. این برند در ماه می هر سال از گوشی های پرچمدار سالانه خود رونمایی می کند. امسال نیز تفاوتی ندارد زیرا این شرکت اوایل امروز سری شارپ Aquos R8 را معرفی کرد. این برند برای اولین بار یک نوع Pro از گوشی هوشمند پرچمدار خود را عرضه کرده است. بنابراین، شارپ Aquos R8 Pro جدید به عنوان جانشین واقعی شارپ Aquos R7 عمل می کند. در حالی که مدل معمولی یک نسخه کم رنگ است.

دقیقاً مانند تکرارهای قبلی، مهمترین ویژگی های برجسته تلفن های پریمیوم جدید شارپ نمایشگر و دوربین آنها است. برای ناآگاهان، شارپ تنها سازنده شناخته شده غیر از شیائومی است که از دوربین های تنظیم شده لایکا در گوشی های خود استفاده می کند. در واقع، شارپ همچنین گوشی‌های هوشمند لایکا خود را با نام تلفن لایکا لایتز در ژاپن می‌فروشد. این دستگاه ها نسخه های تغییر نام تجاری گوشی های سری Aquos R هستند. Aquos R8 Pro ممکن است با نام Leica Leitz Phone 3 در اواخر سال جاری عرضه شود.

سری Aquos R8، آنها از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 با رم LPDDR5x و حافظه UFS 4.0 استفاده می کنند. هر دو مدل 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی با پشتیبانی از کارت حافظه MicroSD دارند، اما رم در نسخه معمولی 8 گیگابایت و نسخه پرو 12 گیگابایت است. با وجود داشتن جک 3.5 میلی متری هدفون، این گوشی ها دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند. آنها همچنین بلندگوهای استریو دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos و حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش را ارائه می دهند.

این گوشی ها دارای صفحه نمایش 10 بیتی Pro IGZO OLED با نرخ تازه سازی 1 هرتز تا 240 هرتز هستند و از محتوای Dolby Vision پشتیبانی می کنند. پنل R8 Pro دارای اندازه 6.6 اینچ است و حداکثر میزان روشنایی 2000 نیت و وضوح WUXGA+ (2730 x 1260 پیکسل) را ارائه می دهد. نسخه معمولی نمایشگر 6.4 اینچی با روشنایی 1300 نیت و وضوح فول اچ دی پلاس دارد.

به طور مشابه، Aquos R8 Pro از یک دوربین اصلی 47.2 مگاپیکسلی 1 اینچی سونی IMX989 با لنز Summicron در مقابل دوربین 50.3 مگاپیکسلی 1/1.55 اینچی با لنز Hektor در Aquos R8 استفاده می‌کند. جالب اینجاست که تنها مدل استاندارد دارای دوربین فوق عریض 13 مگاپیکسلی است، در حالی که مدل حرفه ای یک سنسور طیفی 14 CH دارد. دومی را می توان به فیلترهای مارک هایی مانند ELECOM و LOOF نیز مجهز کرد.

حتی دوربین های جلو نیز بین این دو تفاوت دارند. R8 با دوربین 8 مگاپیکسلی وارد بازار می شود، در حالی که R8 Pro از سنسور 12.6 مگاپیکسلی استفاده می کند. گوشی های هوشمند اندروید 13 را بوت می کنند و شارپ وعده سه به روز رسانی اندروید و تا 5 سال به روز رسانی امنیتی را می دهد. Aquos R8 و Aquos R8 Pro به ترتیب با باتری های 4570 و 5000 میلی آمپر ساعتی پشتیبانی می شوند. آنها از شارژ سیمی و بی سیم پشتیبانی می کنند. قیمت این دستگاه ها زمانی مشخص می شود که در ماه جولای برای خرید در دسترس قرار گیرند.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا