براساس گزارشات، فیسبوک، شرکت اسپانیایی PlayGiga که حوزه فعالیت ارائه خدمات کلاد گیمینگ را خریداری کرد. تا پیش از این، شرکت PlayGiga خدمات خود را در کشورهایی نظیر ایتالیا، آرژانتین، شیلی و اسپانیا ارائه کرده بود.

خبرگزاری CNBC خرید این شرکت توسط فیسبوک را تایید کرده بود و گفته می شود که این فیسبوک مبلغی برابر 78 میلیون دلار را برای خرید این شرکت پرداخته است. تصاحت این شرکت توسط فیس بوک در حالی رخ می دهد که بازار بازی های ابری به لطف ورود برخی شرکت های بزرگ، در حال رشد است. به طوریکه ماه گذشته، شاهد عرضه سرویس ابری گوگل Stadia بودیم، درحالی که مایکروسافت انتشار پیش نمایش پلتفرم xCloud را به سال 2020 موکول کرده است.

سونی هم چندسالی است که دارای سرویس PlayStation Now بوده که اخیرا با افت قیمتی مواجه بوده و حق اشتراک آن اکنون ماهانه 9.99 دلار است. پلی‌گیگا کار خود را در سال 2013 آغاز کرد. اخیر خاویر پولو، مدیر عامل این شرکت در جریان کنفرانسی اعلام کرد که مهندسان این شرکت در تلاشند تا بتوانند با همکاری شرکت‌های مخابراتی، فناوری استریمینگ بازی را برای فناوری 5G فراهم کنند.

این قابلیت به شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی این امکان را می‌دهد تا موبایل گیمرهای بیشتری را به خود جذب کنند. همچنین این شرکت، با کمک فناوری Visual Cloud شرکت اینتل، پلتفرمی‌تحت عنوان Gaming-as-service را توسعه داده که به شرکت‌های مخابراتی و تامین کنندگان سرویس‌های ارتابطی این امکان را می‌دهد تا به مشتریان خود خدمات استریمینگ بازی را ارائه دهند.

خرید پلی‌گیگا توسط فیسبوک در حال صورت گرفت که زاکربرگ چندی پیش، شرکت Beat Games را نیز که در زمینه تولید بازی‌های واقعیت مجازی فعالیت دارد، خریداری کرد. همه این شواهد نشان می‌دهد که فیسبوک سخت مشغول توسعه کسب و کار گیمینگ خود است که گفته می‌شود در حال حاضر بیش از 700 میلیون نفر در ماه از آن استفاده می‌کنند. اگر خاطرتان باشد، فیسبوک در اوایل سال جاری میلادی،‌هاب گیمینگ را پس از عرضه به صورت اپلیکیشنی مستقل، به منوی اصلی خود نیز اضافه کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *