گوناگون

مگ سیف آیفون می تواند در ضربان سازهای قلب تداخل ایجاد کند

فناوری MagSafe که در برخی از مدلهای آیفون اپل وجود دارد، ممکن است خطری را برای افراد دارای دستگاه ضربان قلب ایجاد کند. انجمن قلب آمریکا در مورد احتمال تداخل MagSafe برای افراد در معرض خطر هشدار داده است. طبق یک مقاله تحقیقاتی AHA، ضربان‌سازهای ساخته شده توسط سه برند اصلی ، از جمله Medtronic ، Abbott و Boston Scientific، همه در معرض تداخل مغناطیسی بودند. احتمال تداخل در دستگاه های ضربان قلب از طریق

به عبارت دیگر، این برای افرادی که این ضربان سازها را دارند به طور بالقوه کاملاً خطرناک است زیرا ممکن است به درستی کار نکنند. برای کسانی که غافلند، ضربان سازها وسیله کوچکی هستند که برای درمان آریتمی استفاده شده، و باعث می شود قلب بعضی اوقات خیلی سریع یا خیلی کند یا حتی بی نظم شود. AHA خاطرنشان کرد که فناوری مگ سیف اپل آیفون 12 پرو مکس می تواند باعث ایجاد تداخل آهنربا در CIED ها شود (که بیشتر به عنوان ضربان ساز شناخته می شوند) و این امکان را دارد که از درمان نجات دهنده زندگی جلوگیری کند. MagSafe از غول مستقر در کوپرتینو قابلیت شارژ بی سیم را ارائه می دهد و از آهن ربا برای شارژ سریع دستگاه ها استفاده می کند.

در آزمایش انجام شده، تاثیر مگ سیف با قرار دادن یک دستگاه آیفون در نزدیکی ضربان‌ساز و دفیبریلاتور ارزیابی شده است. برخی از دستگاه‌ها در داخل بدن افراد قرار داشتند و برخی دیگر نیز در محیط خارج از بدن مورد مطالعه قرار گرفتند. قرار دادن آیفون روی پوست باعث ایجاد تداخل مغناطیسی چشمگیر در محصولات هر سه برند مطرح بازار شده است. همچنین 8 دستگاه از 11 دستگاه‌ آزمایش شده در خارج از بدن هم مشکلاتی در عملکرد پس از نزدیکی با مگ سیف از خود نشان داده‌اند. حتی در یکی از دستگاه‌ها پس از قرار گرفتن آیفون در فاصله‌ی 1.5 سانتی‌متری، حالت وارونگی مغناطیسی رخ داده است که در شرایط طبیعی بدن می‌تواند تاثیر بسیار مخربی روی قلب بگذارد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا