صوتی و تصویری

پشتیبانی از استاندارد ATSC 3.0 در نسل بعدی تلویزیون‌های QLED سامسونگ

سامسونگ به تازگی اعلام کرده که نسل 2020 مجموعه ای از تلویزیون های QLED 8K را با استاندارد ATSC 3.0 (یا همان NEXTGEN TV) عرضه خواهد کرد. این استاندارد جدیدی در حوزه‌ تلویزیون‌های هوشمند به‌شمار می‌آید که کمیته‌ سیستم‌های تلویزیونی پیشرفته (ATSC) تولید کرده است.

این استاندارد جدید باعث می‌شود تلویزیون‌های هوشمند بتوانند وضوح تصویر بیشتری ارائه دهند و کیفیت صدای بهتری داشته باشند و از پخش محتوا به‌صورت OTA در قالب تعاملی پشتیبانی کنند. درحالیکه استاندارد فعلی ATSC 1.0 تنها از انتقال فول اچ دی پشتیبانی می کرد، این استاندارد جدید توانایی انتقال محتوای 4K به بالا را دارد.

دارندگان تلویزیون 8K QLED سامسونگ به‌لطف بهره‌مندی آن از استاندارد ATSC 3.0 خواهند توانست محتوای بصری 4K نیتیو را روی تلویزیون تماشا و از آن لذت ببرند. افزون‌براین، استاندارد ATSC 3.0 از فناوری‌های Multi-Channel Object Audio و Dialogue Enhancement پشتیبانی می‌کند که باعث می‌شوند صدای پخش‌شده ازطریق تلویزیون، کیفیت و قدرت بیشتری داشته باشد تا تجربه‌ای همه‌‌جانبه به کاربر منتقل شود. گرچه هم‌اکنون شرکت‌های مختلف از استاندارد ATSC 3.0 به‌صورت گسترده استفاده نمی‌کنند، در سال ۲۰۲۰، خرید تلویزیونی که از این استاندارد پشتیبانی نکند، کاری عاقلانه به‌شمار نمی‌آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا