صوتی و تصویری

سامسونگ از تلویزیون بدون حاشیه Q950TS با کیفیت 8K رونمایی کرد

سامسونگ پیش از آغاز رویداد CES 2020، از جدیدترین تلویزیون بدون حاشیه خود موسوم به Q950TS با کیفیت 8K رونمایی کرده است. سامسونگ در اظهاراتش مدعی شده است Q950TS استانداردهای جدیدی برای نمایشگر تلویزیون‌های هوشمند در بازار معرفی می‌کند. این محصول پرچمدار از نمایشگری با زبان طراحی اینفینیتی بهره می‌برد و جذابیت‌های زیادی دارد.

این محصول به غیر از حاشیه باریکی که در لبه پایینی دارد، بدون فریم بوده و به گفته سازنده کره ای ضخامت پنل آن تنها 15 میلیمتر است. رابط کاربری تلویزیون جدید سامسونگ به کمک هوش مصنوعی توانایی ارتقاء رزولوشن (Upscale) تمام محتواها به 8K، دسترسی به کانال های تلویزیون از طریق آنتن یا سرویس های استریم به کمک راهنمای بین المللی را داشته و قابلیت ترکیب پیشنهادات از چندین اپلیکیشن به صورت همزمان را دارد.

تلویزیون جدید سامسونگ نور پس‌زمینه‌ FALD دارد که از فناوری خاصی با نام «توزیع انرژی به‌صورت محلی»‌ پشتیبانی می‌کند. این فناوری باعث می‌شود حداکثر روشناییِ به‌ نمایش‌ گذاشته‌شده‌ این نمایشگر ۲۰ درصد افزایش یابد و توزیع نامناسب نور بهتر کنترل شود. تلویزیون Q950TS به کمک دستیار دیجیتال قابلیت کنترل دیوایس های دیگر از طریق بلوتوث و وای فای را دارد. همچنین امکان کنترل محصولات قدیمی تر که به اینترنت متصل نمی شوند نیز امکان پذیر خواهد بود. به کمک قابلیت Tap View و با تنها یک لمس می توان محتواهای نمایشگر تلفن همراه را روی صفحه تلویزیون مشاهده کرده و حین فعال بودن قابلیت تصویر در تصویر، مولتی تسک انجام داد.

تلویزیون بدون حاشیه سامسونگ به طور پیش فرض از دستیارهای دیجیتال رایج از جمله Bixby، گوگل اسیستنت و آمازون الکسا پشتیبانی می کند. تلویزیون جدید Q950TS به فناوری خاصی با نام ScaleNet مجهز شده که مبتنی‌بر هوش مصنوعی است و باعث می‌شود بتواند محتوای 8K را در شبکه‌هایی پخش کند که پهنای باند آن‌ها تا محتوای 4K جواب‌گو است. درحقیقت، به‌لطف این فناوری تلویزیون سامسونگ می‌تواند محتوای بصری 8K را به 4K فشرده و سپس آن را از طریق اینترنت پخش کند. به‌دنبال پخش ازطریق اینترنت، پردازنده‌ی کوانتومی دستگاه مجددا محتوا را به 8K آپ‌اسکیل می‌کند.

به گفته سامسونگ، خروجی تصویر در این روش کیفیت بالاتری دارد. تاکنون پشتیبانی آمازون پرایم از این قابلیت تایید شده است. البته باید دید این ویژگی توانایی استریم محتوای 8K بدون عملیات اضافه را دارد یا خیر. این تلویزیون از از فرمت AVI برای ویدیوهای 8K یوتیوب نیز پشتیبانی می کند. هوش مصنوعی تلویزیون Q950TS به کمک فناوری Object Tracking Sound Plus صداها را بسته به رخدادهای صفحه جابه‌جا کرده و تنها با تکیه بر اسپیکرهای تلویزیون، صدای فراگیر 5.1 را به ارمغان می آورد. قابلیت جدید Q-Symphony نیز با ترکیب صدای اسپیکرها با ساندبار و در صورت وجود سخت افزار صحیح، صدای 9.1.4 را فراهم می کند.

درحال‌حاضر جزئیاتی از قیمت و تاریخ عرضه Q950TS منتشر نشده است. سامسونگ در روزهای آینده با حضور در نمایشگاه CES 2020 جزئیات بیشتری از این تلویزیون جدید را به‌اشتراک خواهد گذاشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا