ویتینگز جدیدترین ساعت هوشمند خود موسوم به ScanWatch را رونمایی کرد. این گجت از دو فناوری جدید پایش سلامت ازجمله ابزار شناسایی فیبریلاسیون دهلیزی قلب و ابزار سنجش میزان اکسیژن خون در هنگام خواب بهره می‌برد.

ساعت هوشمند Withings ScanWatch برای سنجش میزان اکسیژن خون، نور را به رگ‌های خونی می‌تابند و سپس از بازگشت آن، میزان اکسیژن موجود در خون را اندازه‌گیری می‌کند. نظارت یا مانیتور کردن میزان اکسیژن در خون، می‌تواند مواقعی که کمبود اکسیژن باعث آپنه در خواب می‌شود را تا حدودی تشخیص دهد. در چنین مواردی، برای لحظاتی کوتاه تنفس در خواب متوقف می‌شود. خواندن اکسیژن خون در خواب می‌تواند در تعیین مواردی دیگری مثل سنجش کیفیت خواب و مدت زمان خواب هم موثر باشد و این موارد نیز در اپلیکیشن Withings برای ساعت ScanWatch به کاربر اعلام خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد این ویژگی مشابه قابلیتی است که در ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت آیونیک هم معرفی شده بود. البته در نظر داشته باشید هیچ‌کدام از ساعت‌های هوشمند فیت‌بیت و ScanWatch نمی‌توانند دقیق آپنه‌ی خواب را تشخیص دهند؛ زیرا برای تشخیص آپنه‌ی خواب به آزمایش‌های بالینی پیچیده‌ای نیاز است و باید وضعیت خواب ازنظر پایش تنفس، ضربان قلب و فعالیت مغز و میزان اکسیژن بررسی شود.

ساعت هوشمند جدید به قابلیت پایش ضربان قلب مجهز است که می‌تواند ضربان نامنظم قلب را برای وضعیت‌هایی ازجمله فیبریلاسیون دهلیزی پایش کند. درصورت تغییر در ضربان قلب، سیسم هشداردهنده‌ی ساعت فعال می‌شود. ساعت هوشمند ScanWatch با اپلیکیشن Health Mate و سایر محصولات اکوسیستم سلامت شرکت Withings سازگار است و باتری این ساعت‌ها با یک بار شارژ تا 30 روز دوام خواهد داشت. علاوه بر پایش خواب و ضد آب بودن، قابلیت ردگیری در زمان شنا هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. مدل 38 میلیمتری ساعت ScanWatch  قیمتی برابر 249 دلار داشته و مدل 42 میلیمتری هم 299 دلار قیمت‌گذاری شده است. به نظر می‌رسد این محصول بعد از دریافت مجوزهای لازم از مراجعی همچون FDA در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به بازار بیاید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *