سخت افزار

رونمایی سن‌دیسک از هارد اکسترنال 8 ترابایتی SSD با سرعت انتقال 20 گیگابیت بر ثانیه

شرکت سن دیسک به‌تازگی از یک حافظه SSD رونمایی کرده است که حافظه آن 8 ترابایت است. این حافظه SSD در ابعادی مناسب عرضه می‌شود و کاملا قابل حمل است.. این شرکت می گوید این محصول پرظرفیت ترین حافظه SSD جیبی دنیاست که سرعت انتقال 20 گیگابیت بر ثانیه را به ارمغان می آورد. حافظه SSD هشت ترابایتی سن دیسک بسیار بزرگ تر از محصولات سری Extreme Portable External SSD این شرکت است که البته به خاطر ظرفیت بسیار بیشتر نسبت به آنها و همچنین سرعت انتقال فایل که در حدود 4 برابر بالاتر است، چندان تعجب آور نیست.

حافظه SSD سن دیسک در مراحل ابتدایی ساخت قرار داشته و تاریخ عرضه آن هنوز مشخص نشده است. سرعت انتقال داده در این SSD با استفاده ار پروتکل SuperSpeed USB به حداکثر 20 گیگابیت برثانیه می‌رسد. نمونه 8 ترابایتی نیز تنها یک نمونه اولیه است، البته احتمالا در آینده نزدیک شاهد معرفی محصولاتی از این قبیل خواهیم بود.

دیگر سورپرایز سن دیسک در نمایشگاه CES معرفی یک فلش دیسک یک ترابایتی به نام Ultra Dual Drive Luxe USB Type-C است که در آینده روانه بازار خواهد شد. سن دیسک نخستین بار این فلش را در جریان نمایشگاه CES 2018 معرفی کرد. در آن زمان این محصول تنها یک نمونه اولیه بود تا این شرکت نشان دهد آینده حافظه‌های قابل حمل تا چه میزان تغییر خواهد کرد. حالا ابن شرکت با افزودن یک درگاه USB نوع A فلش 1 ترابایتی خود را در تمام رایانه‌ها قابل استفاده کرد.

هیچ اطلاعی از قیمت یا زمان عرضه Ultra Dual Drive Luxe USB Type-C وجود ندارد. البته با توجه به قیمت فلش دیسک‌های معمولی می‌توان حدس زد که فلش پر توان سن دیسک قیمت ارزانی نخواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا