شرکت Agility Robotics، یک ربات دو پا ارائه داده که می‌تواند بسته‌هایی به وزن ۱۹ کیلوگرم را بلند کند. شرکت فورد موتور، نخستین مشتری این ربات موسوم به Digit خواهد بود.

فورد که سال گذشته در یک پروژه پژوهشی با این شرکت همکاری داشته، در نشستی که به مناسب نزدیک شدن به تاریخ آغاز نمایشگاه CES ۲۰۲۰ برگزار شد، اعلام کرد که دو ربات دیجیت را از خط تولید آگیلیتی رباتیکز دریافت کرده است. فورد قصد دارد طی آزمایش‌هایی، نحوه همکاری ربات‌های دیجیت و وسایل نقلیه خودران را مورد بررسی قرار دهد. ربات های Digit ماحصل بخشی از همکاری فورد و Agility Robotics محسوب می شوند. این ربات ها با هدف کمک در اموری مثل انبارداری و تحویل بهینه تر و به صرفه تر کالا به مشتریان توسعه یافته اند.

فروش دیجیت برای شرکت اجیلیتی رباتیکز که از دل دانشگاه ایالتی اورگن (OSU) آمریکا سر برآورده است، یک نقطه عطف به شمار می‌رود و با هدف تجاری‌سازی پژوهش صورت می‌گیرد. این شرکت در سال ۲۰۱۷، رباتی موسوم به Cassie را معرفی کرد که آن را با الهام از شترمرغ ساخته بود. دیجیت که یک نیم تنه فوقانی، بازوها و حسگرهای اضافه‌ای را نسبت به کیسی دارد، در بهار سال ۲۰۱۹ معرفی شد.

همانند برخی از ساخته های شرکت بوستون داینامیکس، ربات های خانواده Digit به گونه ای طراحی شده اند که همانند انسان ها روی دو پای خود حرکت کرده و قادر هستند شرایط گوناگون در محیط های مختلف شهری را مدیریت کنند. حسگرهای این ربات نیز به آن در درک و نقشه‌برداری از محیط اطراف برای مسیریابی کمک می‌کنند. اگرچه فورد در حال بررسی نحوه همکاری دیجیت با خودروهای خودران برای رساندن بسته‌های پستی به مردم است اما این ربات، قابلیت‌های دیگری مانند کار در انبار را نیز دارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *