گوناگون

اسپیس ایکس بزودی ایستگاه فضایی Starlab را به فضا پرتاب می کند

ایستگاه فضایی بین‌المللی، گران‌ترین سازه ساخته شده توسط بشر، مدت‌هاست به عنوان پایگاه فضایی برای فضانوردان از زمین عمل می‌کند. با این حال، از آنجایی که فناوری مسابقه فضایی را به رقابتی فراتر از چند کشور تبدیل کرده، تعداد کسانی که پتانسیل استفاده از این ایستگاه را دارند افزایش می یابد.

به همین دلیل و دلایل دیگر، جستجو برای جایگزین ها از قبل آغاز شده است. به عنوان مثال، روسیه با وجود اینکه یکی از معماران ISS است، در حال توسعه ایستگاه فضایی خود است. در همین حال، اسپیس ایکس قصد دارد ایستگاه فضایی خصوصی Starlab را با استارشیب پیش از دیگران راه اندازی کند. انتظار می رود ایستگاه فضایی فضایی خصوصی در حدود سال 2030 جایگزین ایستگاه فضایی شود. اولین ایستگاه، Starlab، قرار است تا سال 2028 پرتاب شود.

استارلب که توسط وویجر اسپیس و ایرباس توسعه داده شده، یک ایستگاه فضایی خصوصی با ابعاد 20 متر طول و 10 متر عرض است که از دو ماژول تشکیل شده است. ماژول اصلی محل زندگی و کار خدمه خواهد بود، در حالی که ماژول اضافی برای تحقیقات علمی و فعالیت های تجاری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اسپیس ایکس ایلان ماسک ماموریت ارسال ایستگاه به فضا را بر عهده خواهد گرفت. زمانی که موشک استارشیپ آماده شد، استارلب به مدار پرتاب خواهد شد.

بسیاری Starlab را گامی مهم برای گردشگری فضایی و تحقیقات فضایی خصوصی می دانند. همانطور که می دانید، اسپیس ایکس این قابلیت را دارد که تقریباً هر کسی را که توانایی مالی آن را داشته باشد به فضا بفرستد. با این حال، در حال حاضر هیچ فضایی فراتر از ایستگاه فضایی بین المللی وجود ندارد که این افراد بتوانند زمان خود را در آن سپری کنند. Starlab این پتانسیل را دارد که با ایجاد یک فعالیت فضایی تجاری جدید، این را تغییر دهد.

منبع
gizmochina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا