گوناگون

ارزش شرکت آلفابت به بیش از یک تریلیون دلار رسید

شرکت آلفابت، که گوگل یکی از شرکت‌های تابعه و زیر مجموعه آن محسوب می‌شود روز پنج شنبه توانست عنوان چهارمین شرکت آمریکایی را که ارزشی بیشتر از 1 تریلیون دلار دارد، از آن خود کند. به این ترتیب پس از شرکت‌هایی نظیر اپل، آمازون و مایکروسافت، آلفابت را باید چهارمین شرکت آمریکایی با ارزش بیشتر از یک تریلیون دلار بدانیم. مدتی قبل در ماه دسامبر، بنیانگذاران گوگل کنترل آلفابت را به مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، واگذار کردند و او علاوه بر مدیریت گوگل، به‌عنوان مدیرعامل آلفابت هم انتخاب شد.

روز پنج شنبه هر سهم شرکت Alphabet که در بازار بورس آمریکا با نماد GOOG شناخته می‌شود به ارزش 1451.70 دلار رسید و باعث شد ارزش کلی این شرکت برای اولین بار از 1 تریلیون دلار تجاوز کند. آلفابت قرار است حدود دو هفته دیگر در تاریخ 3 فوریه گزارش مالی خود را منتشر کند و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، گفته می‌شود این شرکت طی آخرین فصل مالی 2019 توانسته درآمد 46.9 میلیارد دلاری کسب کند که چنین رقمی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده‌ افزایش 20 درصدی درآمد این شرکت است.

اپل نخستین شرکت آمریکایی بود که توانست به ارزش بیشتر از یک تریلیون دلار دست پیدا کند. در همین سال، یعنی در سال 2018، آمازون نیز به این موفقیت دست پیدا کرد؛ هرچند که اکنون ارزش این شرکت به کمتر از یک تریلیون دلار رسیده است. همچنین در ماه آوریل سال 2019 بود که مایکروسافت نیز توانست در بازار بورس آمریکا به ارزشی فراتر از یک تریلیون دلار دست پیدا کند.

اولین کمپانی که موفق شده چنین رکوردی ثبت کند، شرکت PetroChina است که در سال 2007 برای مدت کوتاه به چنین ارزشی دست پیدا کرد. علاوه بر این، شرکت ملی نفت عربستان سعودی موسوم به آرامکو مدتی قبل وارد بازار بورس این شرکت شد و توانست به اولین شرکت 2 تریلیون دلاری بدل شود. گفته می‌شود فیسبوک در آینده نه‌چندان دور می‌تواند به چنین ارزشی دست پیدا کند. در حال حاضر ارزش کل سهام فیسبوک حدود 620 میلیارد دلار است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا