براساس گزارشات، شرکت هواوی قرارداد همکاری را با شرکت هلندی TomTom امضا کرده است. به نظر می رسد این شرکت قصد دارد اپلیکیشن TomTom را جایگزین سرویس ناوبری گوگل مپس در گوشی‌های هوشمند خود کند. این اطلاعیه در راستای ممنوعیت استفاده از اپلیکیشن‌های شرکت گوگل از سوی ایالات متحده اعلام شده است. هواوی با یک پرونده‌ تحریم بسیار پیچیده و چند وجهی روبرو است که از بهار گذشته تا به امروز ادامه داشته است. بر اساس این تحریم‌ها هواوی دیگر نمی‌تواند با شرکت‌های آمریکایی تجارت کند که گوگل نیز شامل آن‌ها می‌شود.

بسیاری از مسیریاب ها و نقشه های جایگزین گوگل مپ از دیتایس جمع سپاری OpenStreetMap استفاده می کنند اما هواوی ترجیح داده به جای آن با یکی از نام های مطرح در زمینه مسیریابی به نام TomTom همکاری کرده و از نرم افزار نقشه آنها استفاده کند. البته تام‌تام در این زمینه اطلاعات کاملی را منتشر نکرده است ولی با توجه به تخصص و سابقه این شرکت باید بگوییم که به احتمال فراوان هواوی قصد دارد توسعه سیستم‌های بر پایه نقشه دستگاه‌های خود در آینده را با همکاری این شرکت چندملیتی و بزرگ به پیش ببرد.

به هر حال ما نیز مانند شما دوستان منتظر اخبار جدیدی در مورد این همکاری و ابعاد آن هستیم و انتظار داریم که علاوه بر آن هواوی با شرکای دیگر نیز برای توسعه سرویس‌های محبوب بین‌المللی خود گام بردارد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *