نرم افزار و اینترنت

یاهو موتور جستجوگر OneSearch با تمرکز روی حریم خصوصی منتشر کرد

شرکت ورایزن (مالک یاهو) به تازگی یک موتور جستجوگری موسوم به Yahoo OneSearch منتشر کرده که از موتور جستجوگر مایکروسافت بینگ قدرت گرفته و بیشتر بر روی حریم خصوصی کاربران تمرکز کرده است.

این موتور جستجوی جدید هم اکنون به صورت رایگان روی دستگاه های دسکتاپ و موبایل در دسترس قرار گرفته و کاربران می توانند نسخه اندروید و یا iOS این موتور جستجوی یاهو را از طریق گوگل پلی استور و اپ استور دریافت نمایند. یاهو ادعا می کند این سرویس OneSearch، هیچ گونه اطلاعات شخصی را ردیابی، ذخیره و یا اشتراک نمی گذارد و اطلاعاتی از جستجوهای آنها برای فروش بعدی به شرکت‌های تبلیغاتی، در پایگاه داده‌اش ذخیره نخواهد شد. همچنین برای افزایش امنیت، داده بین دستگاه کاربر و سرورهای وان سرچ به صورت رمزنگاری شده ارسال و دریافت می‌شود.

برخی از ویژگی‌های مهم Yahoo OneSearch تنها در صورت فعال‌سازی حالت Advanced Privacy Mode در دسترس خواهند بود. پس حین استفاده از وان سرچ، از روشن بودن این گزینه اطمینان پیدا کنید. بر اساس گفته‌های سازنده، موارد زیر، مهم‌ترین ویژگی‌های OneSearch محسوب می‌شوند.

  • عدم ردیابی کوکی‌ها و عدم ایجاد پروفایل شخصی
  • عدم اشتراک‌گذاری داده کاربر با شرکت‌های تبلیغاتی
  • عدم ذخیره‌سازی تاریخچه جستجوهای کاربر
  • جستجوی بی‌غرض و بدون در نظر گرفتن هر گونه فیلتر
  • رمزنگاری کوئری‌های کاربران

از آنجایی که همه عبارت‌های جستجو شده در موتور جستجوی یاهو OneSearch رمزنگاری می‌شوند، می‌توان از ادعای شرکت مبنی بر عدم اشتراک‌گذاری آن‌ها با شرکت‌های تبلیغاتی مطمئن بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا