گجت و پوشیدنی

لنوو مشغول توسعه هدست واقعیت مجازی جدید است

براساس گزارشات، به نظر می رسد که شرکت لنوو در حال کار روی ساخت هدست واقعیت مجازی مستقل جدید است. اخیرا لنوو اطلاعات مربوط به هدستی جدید را در سامانه FCC ثبت کرده که از تمایل این شرکت برای ورودی بازگشتی دوباره به بازار این فناوری نوظهور حکایت دارد.

این هدست با نام Lenovo VR 3030 ثبت شده و در توضیحات، از آن به عنوان هدستی با عملکرد مستقل یاد شده است. بدین معنی که استفاده از آن نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد. اگر خاطرتان باشد تقریبا دو سال پیش، شرکت لنوو ز هدستی به نام Mirage Solo رونمایی کرد که به عنوان اولین هدست مبتنی بر پلتفرم گوگل دی‌دریم روانه بازار شد اما عدم توسعه اپلیکیشن‌های کافی برای این سیستم عامل، نتوانست این هدست را به جایی برساند.

طولی نکشید که هدست واقعیت ترکیبی Explorer Windows لنوو نیز قدم به عرصه محصولات هوشمند گذاشت. این هدست همانند دیگر نمونه‌های مبتنی بر واقعیت ترکیبی ویندوز از ویژگی‌های قابل توجهی برخوردار بود و می‌توانست با مد‌های آکیولس و وایز نیز رقابت کند. قیمت این محصول حدود 450 دلار تعیین شده بود اما با این حال، نتوانست بنا به دلایلی همچون فقدان پشتیبانی نرم‌افزاری، ردیابی حرکات ضعیف و سیستم‌های رابط ضعیف موفق عمل کند.

با اینکه پرونده‌های FCC جزئیات بیشتری از هدست مستقل واقعیت مجازی لنوو آشکار نمی‌کند، می‌توان از این بابت کنجکاو بود که شاید شرکت مذکور اسناد تأییدیه‌ FCC را برای مجموعه‌ جدید از کنترلرهای VR یا همان کنترلرهایی ارسال کند که گوگل در حال ساختنه شان برای هدست Mirage Solo است. همچنین، لنوو همراه‌ با دیزنی ساخت کنترلرهای دودکمه‌ای ساده‌ی خود برای نسل دوم هدست واقعیت مجازی Mirage را به‌اتمام رسانده است و این احتمال وجود دارد که اسناد تأییدیه‌ این محصول را نیز برای FCC ارسال کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا