نرم افزار و اینترنت

قابلیت ترجمه آنی گفتار به نوشته بزودی در گوگل ترنسلیت فعال می شود

گوگل قصد دارد تا در آینده نزدیک، قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار و ترجمه آنی آن به زبان‌های مختلف را به نسخه اندروید اپلیکیشن ترنسلیت (Translate) خود اضافه کند. به لطف این ویژگی، کاربران می‌توانند صوت خود را ضبط و آن را ظرف چند ثانیه، به زبان‌های مدنظر خود ترجمه کنند.

فعلا این امکان به صورت آزمایشی در دست بررسی قرار دارد اما گوگل اخیرا در جریان نمایش مجموعه قابلیت‌های هوش مصنوعی در یکی از دفاتر خود در سن فرانسیسکو، بخشی از عملکرد این قابلیت را به معرض دید گذاشت.گوگل اعلام کرده که قابلیت یاد شده حین عرضه به اینترنت نیاز خواهد داشت؛ بنابراین با قابلیت های ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی و دستگاه مترجم گوگل تفاوت خواهد داشت.

گوگل می گوید دلیل نیاز به اینترنت، پیچیدگی بیشتر ترجمه آنی چندزبانی در مقایسه با ترجمه ساده متون و ترجمه و تبدیل جملات گفتاری به نوشتاری است. قابلیت یاد شده در آغاز فقط توانایی ترجمه صدای زنده میکروفون گوشی را دارد؛ البته به گفته گوگل کاربر می تواند ترجمه صوت و تبدیل آن به نوشتار را با پخش صدای ضبط شده از طریق اسپیکر نیز انجام دهد.

بنابراین، صوت کاربران به صورت لحظه‌ای و آنی از طریق میکروفون گوشی ضبط می‌شود. البته گوگل اعلام کرده که اگر این صوت از طریق اسپیکر نیز پخش شود، می‌توان آن را به صورت لحظه‌ای پیاده و ترجمه کرد. این شرکت افزود که قابلیت مذکور به گونه‌ای طراحی شده که در حین صحبت و یا دریافت صوت، به طور مداوم جملات را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد و بدین شیوه می‌تواند علامت‌گذاری‌ها را انجام داده و یا با توجه به ساختار جملات، برخی کلمات را که ممکن است به دلیل تفاوت در لهجه‌ها به درستی ادا نشوند، اصلاح کند. هنوز زمان دقیقی برای عرضه این قابلیت از سوی گوگل اعلام نشده و تنها زمانی که از سوی این شرکت اعلام شده، «آینده نزدیک» است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا