فناوری

کپسول Crew Dragon اسپیس‌ایکس هفتم ماه مه پرتاپ می شود

ماه گذشته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در مصاحبه‌ای گفت که انتظار دارد فضاپیمای سرنشین‌دار دراگون به همراه سرنشینان آن، در بهار سال جاری میلادی و بین ماه‌های آوریل و ژوئن به فضا پرتاب شود.

اکنون سایت Ars Technica گزارشی منتشر کرده که نشان می دهد این پرتاب در تاریخ هفتم ماه می (مصادف با ۱۸ اردیبهشت ماه 99) صورت می گیرد. با این همه، بخاطر تعدد متغیرهای تاثیر گذار در این سفر که همگی هم سخت افزاری نیستند پرتاب کرو دراگون ممکن است اواخر ماه آوریل (یعنی زودتر از این تاریخ) تا اواخر ماه مه انجام بگیرد.

دراگون سال گذشته توانست به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کند که رسیدن به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) بود. اسپیس‌ایکس در ماه ژانویه، نخستین پرتاب آزمایشی دراگون را انجام داد و ثابت کرد که این کپسول فضایی می‌تواند از موشک فالکون 9 جدا شود و در صورت لزوم، طی پرواز در اقیانوس اطلس بیفتد. اسپیس‌ایکس علاوه بر این، مجموعه آزمایش‌هایی را نیز روی موتور دراگون انجام داد که همه با موفقیت و بدون انفجار انجام شدند.

در این مرحله به نظر می رسد که اوضاع برای اسپیس ایکس و کپسول دراگون به خوبی پیش می رود و بعید نیست که بعد از این آزمایش های موفق و البته پیش بینی های قبلی ماسک این کپسول آماده انتقال نخستین سرنشینان خود به فضا در تاریخ ۱۸  اردیبهشت باشد. در هر حال اگر پروازی اتفاق بیفتد بسیار شبیه به این ویدیو کلیپ شبیه سازی شده دو دقیقه ای خواهد بود که ماسک سال پیش توییت کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا