فناوری

هوش مصنوعی مولد می تواند یک تهدید بزرگ برای موتورهای جستجو در آینده باشد

طبق پیش‌بینی شرکت تحلیلی گارتنر، هوش مصنوعی مولد تنها در دو سال آینده یک تهدید جدی برای موتورهای جستجو خواهد بود. گفته می شود که حجم موتورهای جستجو تا سال 2026 به دلیل استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی و سایر عوامل مجازی یک چهارم کاهش می یابد.

گارتنر می‌گوید با تغییر هوش مصنوعی از موتورهای جستجوی سنتی، شرکت‌ها باید استراتژی‌های کانال‌های بازاریابی خود را تنظیم کنند. آلن انتین، معاون تحلیلگر گارتنر، گفت:

جستجوی ارگانیک و پولی کانال های حیاتی برای بازاریابان فناوری هستند که به دنبال دستیابی به اهداف آگاهی و تولید تقاضا می باشند. راه حل های مولد هوش مصنوعی (GenAI) در حال تبدیل شدن به موتورهای پاسخ جایگزین هستند و جایگزین پرسش های کاربر می شوند که قبلاً ممکن است در موتورهای جستجوی سنتی اجرا شده باشند. این امر شرکت ها را مجبور می کند تا در استراتژی کانال های بازاریابی خود تجدید نظر کنند زیرا GenAI در تمام جنبه های سازمانی تعبیه شده است.

این شرکت تحلیلگر همچنین گفت که الگوریتم‌های موتورهای جستجو به محتوای با کیفیت کمک می‌کنند تا میزان رو به رشد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را جبران کند. علاوه بر این، انتظار می رود که واترمارکینگ به عنوان وسیله ای برای برجسته کردن محتوای با ارزش اهمیت بیشتری پیدا کند. در حالی که گوگل احتمالاً این پیش بینی را دوست نخواهد داشت، مهم است که توجه داشته باشیم که آن و بسیاری از ارائه دهندگان دیگر موتورهای جستجو، ارائه دهندگان اصلی خدمات هوش مصنوعی مولد هستند.

بنابراین در حالی که ممکن است استفاده از موتورهای جستجوی سنتی به نفع هوش مصنوعی کاهش یابد، اما همچنان مانند گوگل ترافیک را دریافت می کند، با این حال، می تواند به این معنی باشد که باید نوعی جایگزینی برای پیوندهای حمایت شده وجود داشته باشد که گوگل برای کسب درآمد به آنها متکی است. گارتنر در پیش بینی خود به این موضوع اشاره نکرد، اما با انقلاب مولد هوش مصنوعی، بازیکنان کوچکتر می توانند رقبای مهمی برای گوگل در جستجو شوند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا