به تازگی رباتی با صورت انیمیشنی به نام Promobot در میدان تایمز واقع در نیویورک قرار داده شده تا اطلاعاتی درباره ویروس کرونا در اختیار افراد قرار دهد. عابران می توانند پرسشنامه ای که روی نمایشگری لمسی که جلوی بدنه ربات نصب شده، را پر یا حتی با این ماشین گفتگو کنند.

ربات Promobot توسط استارتاپی آمریکایی که بیشتر اعضای آن روسی هستند، ساخته شده است. «Oleg Kivorkutsev» مدیر ارشد توسعه کسب و کار این استارتاپ در مصاحبه با سایت رویترز می گوید:

ما برای تشخیص علایم بیماری کروناویروس نرم افزار مخصوصی را توسعه دادیم. می دانیم که این مشکل اهمیت بالایی دارد و سبب نگرانی و ترس مردم شده است. اگر مردم اطلاعات مختصر و ساده‌ای از این ویروس از جمله علایم و راه های پیشگیری از آن را کسب کنند، هیچ اتفاقی برایشان نخواهد افتاد و همه خوشحال می شوند.

البته این ربات ویروس را شناسایی نمی کند بلکه در نمایشگر از فرد درباره وجود نشانه هایی مانند تب بالا سوال می کند و او می تواند با بله یا خیر به این سوالات پاسخ دهد.  میدان تایمز یا تایمز اسکوئر (Times Square) نام تقاطعی بسیار مشهور در محله منهتن شهر نیویورک است و یکی از مراکز تجاری و گردشگری محبوب این شهر به شمار می رود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *