فناوری

گوگل برنامه ارائه وای‌فای عمومی رایگان در ایستگاه ها را خاتمه می دهد

با گذشت چهارسال از دسترسی رایگان به اینترنت در کشورهای در حال توسعه، به نظر می رسد که گوگل تصمیم دارد این برنامه را در ایستگاه مورد نظرش خاموش کند. این شرکت تاکنون برنامه وای فای رایگان عمومی را در 400 ایستگاه راه آهن هند، و بیش از 5000 ایستگاه دیگر در سراسر دنیا نظیر کشورهای برزیل، آفریقای جنوبی، مکزیک، تایلند و ویتنام ارائه کرده است.

Caesar Sengupta در مصاحبه ای با سایت تک کرانچ گفت که این شرکت تصمیم دارد برنامه مربوط را خاتمه دهد، زیرا مشکلی در مقایس بندی آن داشته است. هر یک از شرکای گوگل، نیازهای فنی و زیربنایی متفاوتی داشتند که باعث شد توسعه ایستگاه به یک بیزینس پایدار تبدیل شود. گوگل سعی کرده تا با نمایش تبلیغات به افراد به عنوان بخشی از فرآیند ورود، از این سرویس سودآوری کند. وی همچنین اشاره کرد که افزایش دسترسی کاربران هند به داده LTE ارزان قیمت، باعث شده تا گوگل احساس کند تا دیگر تمایلی به ارائه این سرویس نداشته باشد.

اما خبر خوب این است که ارائه اینترنت رایگان در برخی ایستگاه ها همچنان ادامه خواهد داشت. به عنوان مثال شرکت RailTel شریک تجاری گوگل وای فای، همچنان به اینترنت رایگان در هر 400 ایستگاه که سرویس در حال حاضر در دسترس بوده، ادامه خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا