در سایه لغو کنگره جهانی موبایل بارسلونا، شرکت سونی در یک رویداد آنلاین از جدیدترین پرچمدارش رونمایی کرد. این گوشی که سونی اکسپریا 1 مارک 2 نام دارد، ارائه کننده‌ جدیدترین تراشه‌ موبایلی، دوربین‌هایی بازنگری شده و پشتیبانی از فناوری 5G است. همراه آن، سازنده‌ ژاپنی همچنین تأیید کرده است که در حال توسعه‌ گوشی اکسپریا پرو، به عنوان ابزاری حرفه‌ای برای سازندگان فیلم است.

سونی اکسپریا 1 مارک 2

این گوشی هوشمند که از نام اکسپریا 1 MK II نیز می توان برای آن استفاده کرد، به صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED با رزولوشن 4K مجهز شده است. این شرکت نرخ رفرش را افزایش نداده، در عوض از فناوری Motion Blur Reduction برای کاهش تاری استفاده می‌کند. به لطف این فناوری، نمایشگر گوشی با تحلیل و بررسی آنچه در نمایشگر قرار دارد و تنظیم فردی فریم‌ها برای کاهش تأخیر فریم، می‌تواند تمام مزایای یک نمایشگر 90 هرتزی را به همراه داشته باشد.

در پشت گوشی میزبان دوربین سه گانه اصلی هستیم که از سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و 1 مگاپیکسلی تله فوتو دوربین اصلی آن را تشکیل می دهند و کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود باید از یک سنسور 8 مگاپیکسلی استفاده کنند. این نخستین بار است که سونی با شرکت ZEISS همکاری می‌کند و از لنزهای این برند استفاده می‌کند. دوربین جلو نیز بدون تغییر باقی مانده است و یک سنسور 8 مگاپیکسلی در حاشیه‌ اضافی قاب بالای نمایشگر حضور دارد.

بالاترین ماژول دوربین قاب پشتی، یک سنسور فوق عریض است که فاصله‌ کانونی 16 میلی‌متری، دیافراگم f/2.2، اندازه سنسور 1/2.6 اینچی با فوکوس خودکار Dual-PD را ارائه می‌کند. سنسور بعدی از نوع تله فوتو است که فاصله کانونی 70 میلی‌متری، دیافراگم f/2.4، لرزشگیر اپتیکال تصویر، اندازه سنسور 1/3.4 اینچی با فوکوس خودکار PD را ارائه می‌کند. سنسور اصلی دوربین گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 2 نیز یک سنسور 1/1.7 اینچی Exmor با فوکوس خودکار Dual-PD و لرزشگیر اپتیکال تصویر است. این سنسور با دیافراگم f/1.7 همچنین روشن‌ترین سنسور در بین این سه است. اما یک سنسور سه بعدی تشخیص عمق نیز بین  دوربین اصلی و تله فوتو قرار گرفته است که می‌تواند با سرعت فوکوس خود به کمک کاربر بیاید.

قدرت گوشی سونی اکسپریا 1 II توسط تراشه کوالکام اسنپدراگون 865 تامین می شود که دارای مودم 5G است. این گوشی هوشمند از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. همانند گذشته شاهد پشتیبانی پرچمدار سونی از استاندارد IP68 هستیم. از سایر مشخصات آن می توان به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ بی سیم و جک 3.5 میلی متری هدفون و سیستم عامل اندروید 10 اشاره کرد.

سونی اکسپریا پرو

هنوز مشخصات کامل این دستگاه اعلام نشده است؛ با این حال از نمایشگر و دوربین یکسان با اکسپریا 1 II بهره می برد. این دستگاه از بدنه باکیفیت تر، 512 گیگابایت حافظه داخلی و شبکه ارتباطی 5G بهره می برد.

یک دکمه‌ تنظیم شونده نیز روی فریم کناری آن قرار دارد که می‌توانید مشخص کنید با کلیک روی آن کدام اپلیکیشن اجرا شود. فضای ذخیره‌سازی این گوشی 512 گیگابایت است و بدنه‌ای مستحکم را ارائه می‌کند. دوربین‌های روی قاب پشتی آن نیز با الهام از دوربین‌های Sony Alpha طراحی شده است. از سایر مشخصات آن می توان به پورت HDMI اشاره کرد. در حال حاضر قیمت این محصولات اعلام نشده است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *